مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس راه حل مشکل کمبود فضا در بویراحمد + فیلم

گروه استان‌ها - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد توضیح داد هر چند فضا‌های آموزشی سه یا چهار کلاسه در شهرستان احداث شده، اما مشکل این شهرستان فقط با تعریف فضا‌های آموزشی بزرگ مقیاس رفع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ 29 September 2024
مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس راه حل مشکل کمبود فضا در بویراحمد + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین چالش آموزش و پرورش در مرکز این استان، کمبود شدید فضای آموزشی است به گونه‌ای که از این مشکل با عنوان «بحران» یاد می‌شود. جلسات متعددی در این خصوص برگزار و پروژه‌های متعددی هم تعریف و اجرا شده است، اما سال به سال این مشکل سنگین‌تر و حل آن سخت‌تر شده است.
ایوب رضایی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حاشیه بازدید از مدرسه شهید رضایی واقع در روستای حاشیه شهر یاسوج به تابناک گفت که به دلیل مهاجرت پذیری مرکز کهگیلویه و بویراحمد، همواره با چالش فضا مواجه هستیم.
رضایی توضیح داد هر چند برخی تلاش‌ها با احداث فضا‌های آموزشی سه یا چهار کلاسه صورت گرفته، اما مشکل این شهرستان فقط با تعریف فضا‌های آموزشی بزرگ مقیاس رفع می‌شود.

کمبود زمین یکی از مشکلات احداث فضا‌های جدید 
نوسازی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده و در طول سال با احداث فضا‌های آموزشی ۳ تا ۵ کلاسه تا حدودی نیاز برخی مناطق را مرتفع می‌کند، اما در سال بعد همان مدارسی که فضا‌های ۳ تا ۴ کلاسه در بخشی از زمین آن احداث و ضمیمه شده باز به دلیل مهاجرت و افزایش جمعیت، دچار کمبود فضای آموزشی می‌شود.
همانگونه که سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت که مشکل کمبود فضای آموزشی با تعریف و احداث مدارس بزرگ مقیاس حل می‌شود، مدیر کل نوسازی هم بر اساس همین تفکر می‌گوید که اداره کل نوسازی برای شهرستان بویراحمد هم اکنون چندین مدرسه بزرگ مقیاس و مجتمع‌های آموزشی تعریف کرده است، اما یکی از مشکلات اساسی در این زمینه تهیه زمین است که معمولا در این زمینه مردم باید همکاری کنند.
نرخ ملک مانعی در اهدا زمین به آموزش و پرورش
شاید تا چند سال پیش در هر منطقه‌ای از شهر یاسوج و یا روستا‌های حاشیه آن که اکنون به شهر چسبیده هستند، درخواست زمین برای احداث پروژه‌های آموزشی، ورزشی یا فرهنگی می‌شد، بلافاصله زمین تامین و پروژه وارد فاز اجرایی می‌شد، اما اکنون خبری از چنین بذل و بخشش‌هایی نیست.
رضایی عضو شورای روستای مزدک به تابناک می‌گوید: در گذشته زمین ملکی چندان قیمت بالایی نداشت و چنین تراکم جمعیتی هم وجود نداشت، اما اکنون قیمت هزار متر زمین برای احداث یک واحد آموزشی در روستای مزدک حداقل دو تا سه میلیارد تومان قیمت دارد مردم هم وضعیت مالی چندان مناسبی ندارند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که یک فرد روستایی این میزان از دارایی خود را اهدا کند هر چند در همین روستا اهدای زمینی زیادی مثلا از طرف خود من برای احداث مدرسه و مسجد صورت گرفته، اما در این وضعیت سخت است چنین درخواستی اجابت شود.
وی البته برای روستای مزدک و یا برخی مناطق دیگر از موضوعی دیگر صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که برخی املاک وجود دارد که در حاشیه روستا قرار دارند و می‌توان از این زمین‌ها برای اهدا و احداث فضای آموزشی استفاده کرد، اما همین زمین‌ها و املاک در برخی دستگاه‌ها دچار مشکلاتی هستند که به نظر می‌رسد می‌توان با حل مشکل این املاک مشکل کمبود زمین برای فضا‌های آموزشی و فرهنگی راحل کرد.

انتهای پیام/ ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار