مدیرکل راه‌وشهرسازی کرمانشاه:

زمین اهدایی به «آرین سلیمی» هیچگونه معارضی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: بحث معارض زمین اهدایی به آرین سلیمی منتفی است و تقاضای ایشان جابجایی زمین از بلوردی به شهر کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷ 24 September 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، رامین الماسی در نشست خبری امروز (سوم مهرماه) که با حضور معاونان توسعه مدیریت و منابع املاک و حقوقی راه و شهرسازی، مشاور حقوقی و کارشناسان حوزه املاک این اداره کل و اصحاب رسانه در دفتر مدیرکل راه‌وشهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: بحث معارض زمین اهدایی به آرین سلیمی منتفی است و تقاضای ایشان جابجایی زمین از بلوردی به شهر کرمانشاه است و این جلسه در خصوص شفاف‌سازی این موضوع صورت گرفته است.
 
وی افزود: به دنبال کسب مدال طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ در رشته تکواندو توسط آرین سلیمی، ایشان از سوی مسئولان کشوری و استانی مورد تشویق قرار گرفت.
 
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال کسب این موفقیت، (۲۶ مردادماه) سال‌جاری در نماز جمعه از وی و خانواده او دعوت به عمل آمد و زمینی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمانشاه به وی اهدا شد، ولی در روزهای اخیر وی در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های سراسری اعلام کرد که زمین اهدا شده به او دارای یازده مالک است و ارزش واقعی آن نیز حدود سه میلیارد ریال است.
 
الماسی در خصوص چگونگی اهدای به سلیمی عنوان کرد: تاکنون در استان کرمانشاه اهدای زمین به قهرمان المپیکی نداشتیم ولی به پیشنهاد استاندار کرمانشاه در سایت جوانی جمعیت که به خانواده‌های دارای سه فرزند تعلق می‌گیرد، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری با ظرفیت ساخت ۲ پلاک به‌ عنوان هدیه برای سلیمی در نظر گرفته شد.
 
وی بیان کرد: هزینه‌ آماده‌سازی زمین‌های سایت جوانی جمعیت برعهده دولت است ما برای انجام کارهای قانونی زمین اهدایی (۲۸مردادماه) اقدام کردیم و در همان روز هم مجوز را از وزارتخانه گرفتیم و زمین اکنون متعلق به سلیمی است و هیچ‌گونه معارضی ندارد، نه‌ تنها این پلاک بلکه دیگر پلاک‌ها هم در سایت جوانی جمعیت معارض ندارند.
 
الماسی ادامه داد: سند تفکیکی زمین اخذ شده و مالک آن جمهوری اسلامی ایران است و قطعه ۳۰۳ آن به سلیمی اهدا شده است.
 
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه یادآور شد: براساس ماده ۲۲ قانون ثبت، ملک متعلق به کسی است که سند به نام او است این زمین از سال ۱۳۴۱ در مالکیت دولت بوده و بعد به مالکیت منابع طبیعی منتقل شد و کوچک‌ترین معارض قضایی و محلی ندارد، و برای زمینی که معارض داشته باشد، سند صادر نمی‌شود.
 
گفتنی است آرین سلیمی در این نشست، اظهار کرد: هیچگاه برای خودم مدال نگرفتم بلکه برای شادی خانواده، مربیان و هموطنانم بوده است و دوست دارم الگوی مفیدی برای نوجوانان و جوانان مملکتم باشم تا با انگیزه برای کسب موفقیت تلاش کنند.
 
وی افزود: پیگیری ما برای زمین اهدایی از سوی ورزش و جوانان بوده است که چند نفر نسبت به این زمین ادعای مالکیت دارند و معارض دارد.
 
دارنده مدال طلای المپیک پاریس تصریح کرد: هیچگاه کسی تقاضایی ندارم فقط درخواست آرامش دارم و داشتن ذهن آرام برای ورزشکار بزرگترین موفقیت است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پدرم مسئله زمین را پیگیری کرد که جواب روشنی نگرفت که همین موضوع باعث شد طبق شنیده‌ها به بحث معارض برسیم، ولی با ارائه اسناد راه‌و‌شهرسازی استان کرمانشاه بحث معارض زمین برطرف شد و فقط تقاضای بنده در صورت امکان با توجه به اینکه ساکن کرمانشاه هستم معاوضه زمین از بلوردی به شهر کرمانشاه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار