برداشت بیش از ۵۰ هزار تن پسته در استان یزد آغاز شد

گروه استان‌ها - با آغاز فصل برداشت پسته در استان یزد، انتظار می‌رود از باغات بارور این منطقه بیش از ۵۰ هزار تن محصول برداشت شود که نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان ایفا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹ 24 September 2024

به گزارش تابناک یزد، استان یزد محمد علی حاتمی‌زاده با اشاره به اینکه یزد یکی از قطب‌های مهم تولید پسته در کشور به شمار می‌آید اظهار کرد: امسال با برداشت بیش از ۵۰ هزار تن پسته از ۵۶ هزار هکتار باغات بارور خود، یکی از پربارترین سال‌های تولید این محصول را تجربه می‌کند. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مجموع ۶۳ هزار هکتار از باغات استان به کشت پسته اختصاص دارد، که ۷ هزار هکتار آن هنوز بارور نشده‌اند.

پسته یزد به دلیل شرایط آب و هوایی خشک و کویری منطقه، علاوه بر نقشی که در درآمدزایی ایفا می‌کند، به تثبیت شن‌های روان و تعدیل اقلیم نیز کمک شایانی می‌کند.

سه شهرستان خاتم، ابرکوه و اردکان بیشترین سهم از کشت پسته در استان را دارند و گونه‌های مشهور اکبری، کله قوچی و احمد آقایی در این مناطق تولید می‌شود.

پسته یزد با رنگ و طعمی منحصر به فرد، جایگاه ویژه‌ای در بازارهای صادراتی دارد و بیش از ۷۰ درصد از این محصول به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/ن

 
 



برچسب ها: جهاد کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار