حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لایینی؛

راز ماندگاری اهل بیت (ع) مظلومیت است

امام جمعه شهرستان نکا گفت: امسال بیش از بیست میلیون نفر در روز اربعین به کربلا رفتند که راز ماندگاری اهل بیت (ع)، مظلومیت است و دشمن می‌خواهد دین باقی نماند.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ 08 September 2024
راز ماندگاری اهل بیت (ع) مظلومیت است

 

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
 
امام جمعه نکا در خطبه‌ی اول پس از سفارش به تقوا و پرهیزگاری، با بیان اینکه، پیامبر اسلام (ص)، خاتم اوصیا، بهترین پیامبر و دین اسلام تکمیل کننده سایر ادیان است، گفت: مرحوم میرزای قمی در کتاب خود با طرح این سؤال که «دین پیامبر (ص) قبل از چهل سالگی چه بود؟» نوشت: برخی از بزرگان گفته‌اند: پیغمبر (ص) قبل از چهل سالگی طبق شریعت حضرت نوح عمل می‌کرد و بعضی نیز گفتند طبق شریعت حضرت ابراهیم(ع) و برخی نیز گفتند طبق شریعت حضرت عیسی(ع) و گروهی دیگر نیز معتقد بودند به تلفیقی از این شریعت‌ها عمل می‌کرد. 
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اما از نظر مرحوم میرزای قمی، پیامبر (ص) قبل از چهل سالگی نیز به همان «دستورات اسلام» عمل می‌کرد، زیرا اسلام قبل از بعثت پیامبر (ص) بر وی عرضه شده بود و او همه‌ی دستورات دین را می‌دانست و فقط در چهل سالگی اجازه بیان پیدا کرد.
 
وی بیان کرد: دین اسلام اشرف ادیان است و پیامبر(ص) قبل از ۴۰ سالگی نیز به این دستورات عمل می‌کرد و خاتم ادیان، اسلام و قرآن مکمل تمامی کتب الهی است، تمام محتواهای کتاب‌های آسمانی در قرآن جمع است و هر چه قدر قرآن تلاوت شود، روز به روز بر طراوت و تازگی‌اش افزوده می‌شود.
 
خطیب جمعه نکا افزود: قرآن صدای خداوند است و انسان را می‌سازد و تا روز قیامت، این طراوت و تازگی را داراست. قرآن، سیدالکتب است و بنابراین امت پیامبر (ص)، بهترین امت (خیرالامت) هستند. 
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: در گذشته، روزه، فقط مخصوص پیامبران بود، اما امت اسلام شایسته روزه گرفتن و این هدیه‌ای از سوی خداوند به سایر افراد است.
 
وی تصریح کرد: هرچند پیامبر (ص) تکمیل کننده پیامبران است، اما دین اسلام به واسطه امام علی(ع) کامل شد، زیرا اگر غدیر نبود، دین اسلام و پیامبر (ص) کامل نمی‌شد.
 
امام جمعه نکا گفت: این سلسله وصایت، خلافت و ولایت، ادامه دارد تا نوبت به امام زمان(عج) می‌رسد و در غیبت امام زمان(عج)، ولایت به نایب آن امام همچون؛ «مراجع دینی امروز» رسیده است.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نباید دید قلم به دست کیست، بلکه باید دید پرچم به دست کیست و سکاندار کشتی این ولایت به دست رهبری است و این خط پیامبر (ص) و خط امیرالمومنین (ع) می‌باشد.
 
وی در خطبه دوم با اشاره به سال‌روز قیام ۱۷ شهریور گفت: این روز ایام‌الله است که قبل از انقلاب رقم خورد که در رابطه با این ماجرا، شخصی به نام اویسی می‌گوید: «جمعه را حکومت نظامی اعلام کردیم اما مردم نمی‌دانستند یعنی چه و بیرون آمدند و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر کشته شدند».
 
خطیب جمعه نکا با اشاره به روز دوشنبه سالروز وفات حضرت سکینه خاتون (س) بیان کرد: نام حضرت سکینه، آمنه یا امینه بود که سکینه به معنای آرامش‌ِخاطر پدر و مادر است و امام حسین(ع) او را بسیار دوست می‌داشت و خطاب به امام حسین(ع) فرموده بود: «به جان تو حسن، خانه‌ای که در آن سکینه و رباب باشند را دوست دارم». حضرت سکینه یک زن مجلله، با فضیلت و اهل شعر و ادب بود که در هفتاد سالگی وفات یافت.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه، امسال بیش از بیست میلیون نفر در روز اربعین به کربلا رفتند، اما کربلای قدیم تنها اسارت و غم بود، تصریح کرد: راز ماندگاری اهل بیت (ع)، مظلومیت است و دشمن می‌خواهد دین باقی نماند، همانند مأمون که پس از شهادت امام رضا(ع) دستور داد تمامی سادات را به شهادت برسانند و همانند یزید که می‌خواست اسمی از دین و پیامبر نباشد، متاسفانه تفکرات یزیدی همچنان ادامه دارد و تاریخ تا قیامت تکرار می‌شود.
 
امام جمعه نکا بیان کرد: از کرامات حضرت زینب(س)، سخن‌وری اوست که خطاب به یزید می‌گوید: «تو نمی‌توانی یادمان را از ذهن مردم پاک کنی»، اما امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ماندگار شدند و یزید بواسطه‌ی ظلم نیست و نابود شد.
 
خبر: الهام زارعی
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار