حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات

تابناک هرمزگان-مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی هفته دخانیات برگزار شد؛ گفت : هفته دخانیات با شعار "حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حق و مسئولیت همگانی" از ۵ خرداد آغاز و تا ۱۱ خرداد ماه ادامه دارد .
کد خبر: ۱۱۷۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱ 28 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر یاسر مرادی با اشاره به پایین آمدن سن مصرف دخانیات افزود: همگی در مقابل کودکان و نوجوانان مسئول هستیم و نظارت بر رفتارهای پر خطر کودکان و نوجوانان و انجام اقدامات به موقع می تواند گرایش به مصرف مواد دخانی را کاهش دهد .

دکتر مرادی با اشاره به اهمیت نسل بدون دخانیات بیان کرد : آموزش و توانمند سازی والدین، معلمان، محصلین و سایر افراد جامعه از مضرات دخانیات بر سلامت جسم و روان، می توان مصرف محصولات دخانی را در نسل جوان کاهش داد.
وی ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات مهم دانست و عنوان کرد : ساماندهی و گسترش فرهنگ عدم عرضه محصولات دخانی در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با هماهنگی و مشارکت سایر ارگانها را قدم موثری در عدم استفاده جوانان و نوجوانان دانست .

جلسه با حضور دکتر مرادی مدیر شبکه، دکتر زرنگ معاون بهداشتی، کارشناسان ستادی در دفتر مدیر برگزار و پیشنهاداتی در خصوص برگزاری برنامه های هفته ملی بدون دخانیات بر اساس روز شمار مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار