6 هزار کیلو نهاده تقلبی در بختگان کشف شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از کشف و ضبط انبار پخش کود، سم و بذر تقلبی خارج از شبکه در شهرستان بختگان این استان خبر داد و گفت: ۶هزار و ۴۰۰کیلوگرم انواع نهاده ها کشف و ضبط و به انبار حفظ نباتات این سازمان منتقل شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 27 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجتبی دهقان پور روز یکشنبه ضمن تقدیر از اقدامات کارگروه پایش و نظارت برفعالیت داروخانه های گیاهپزشکی این استان اظهار کرد: با توجه به پایش های انجام شده چهار هزار کیلوگرم سم و ۷۰۰ کیلوگرم کود غیر مجاز (تاریخ منقضی شده) از یک انبار کشف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کود تقلبی نیز توسط کارگروه پایش و نظارت برفعالیت داروخانه های گیاهپزشکی شهرستان بختگان کشف و ضبط شده است.

او با اشاره به اینکه ساماندهی فروشگاه های عرضه نهاده های کشاورزی در راستای ارتقاء امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: متخلفین جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام می‌شود، افزود: کشاورزان کود و سم مورد نیاز خود را از فروشندگان مجاز خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مدیریت ها یا مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

بختگان در شرق استان فارس واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار