تابناک: به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان اراک، روز جمعه کوه سرخه و دره گردو اراک از زباله پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 10 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی رودبارانی مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان مرکزی در حاشیه این اقدام فرهنگی گفت: در این آئین گروه های مختلف مردمی، پس از طی کردن مسافت میدان کوهنورد تا دره گردو به صورت نمادین به پاکسازی منطقه از زباله پرداختند.

مصطفی رودبارانی افزود: پاکسازی دره گروه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست، هیات کوهنوردی و سازمان های مردم نهاد استان مرکزی و مشارکت مجتمع پتروشیمی شازند برگزار شد.

وی بیان کرد: در این حرکت فرهنگی طیف بزرگی از کوهنوردان، جوانان جمعیت هلال احمر، تشکل های مردمی حامی محیط زیست و سلامت ، کارکنان محیط زیست و سایر اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: این حرکت با هدف حفظ محیط زیست، پاکسازی طبیعت و فرهنگ سازی در خصوص کاهش تولید زباله صورت گرفت.

وی اظهار کرد: این اقدام فرهنگی در سال های گذشته به صورت نمادین و در بخش هایی از این مکان تفریحی صورت می گرفت، اما امسال به صورت وسیع و در تمام منطقه انجام شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست یک سرمایه و امانتی بزرگ است که همه در حفظ آن مسئولند و باید در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت 100 هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است.

منطقه نمونه کوه سرخه و دره گردو از تفرجگاه های اراک است که روزانه و به ویژه جمعه ها و ایام تعطیل پذیرای طیف بزرگی از ورزشکاران و خانواده اراکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار