تدوین سند همکاری بلندمدت میان ایران و روسیه

رئیس کمیسیون امور داخلی، کشور و شوراها: سند همکاری بلندمدت بین دو کشور، در حال نهایی شدن است و سند همکاری‌های فرهنگی نیز امضا شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 28 June 2022

 اعضای هیات کمیسیون امور داخلی، کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی که به روسیه سفر کرده اند، با رئیس و اعضای ارشد کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور دیدار و گفتگو کردند.


محمدصالح جوکار در این دیدار گفت: ما برای توسعه روابط دو کشور اهمیت بسیاری قائل هستیم و در این راستا انعقاد قرارداد جامع بلندمدت بین ایران و روسیه و تلاش برای شناخت بیشتر دو ملت ضروری است.


نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: روابط دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار تاثیرگذار بوده و می‌توان با تعمیق همگرایی بر این اثرگذاری افزود.


وی با اشاره به اینکه سند همکاری بلندمدت بین دو کشور، در حال نهایی شدن بوده و سند همکاری‌های فرهنگی نیز امضا شده است، اظهار داشت: امیدواریم با تصویب این دو سند راهبردی در مجلس شورای اسلامی، زمینه تحکیم همگرایی دو کشور فراهم شود.


جوکار ادامه داد: اقدامات خصمانه آمریکا و ناتو و همچنین تحریم‌های غرب علیه روسیه نشان داده که لازم است کشور‌های همسو از جمله ایران و روسیه در همه حوزه‌ها، مراودات خود را بویژه در زمینه مسائل اقتصادی و بانکی افزایش دهند.


رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه هم با اشاره به روابط رو به توسعه تهران و مسکو در همه زمینه‌ها گفت: شرایط جدید جهانی به همه ما یادآوری می‌کند که باید ایران و روسیه بیش از پیش به هم نزدیک شوند.


النا پامفیلووا انتقاد شدید از اقدامات غرب ضد کشورش تصریح کرد: متاسفانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، همه امورات خود را بدست غربی‌ها سپردیم، اما ضربات سهمگینی دریافت کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار