مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی:

تصور مردم از فرزندآوری اشتباه است/ برداشت‌های غلط باید تغییر کند

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: اکنون تصور مردم از فرزندآوری خراب شده است؛ این تصویر غلط باید با استفاده از هنر توسط ماماها تغییر کند.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 08 June 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، شهلا خسروی  در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره هنر در مامایی کار ویژه‌ای بود که برای نخستین بار فعال شد و درخشید.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی ادامه داد: برخی دانشکده‌های مامایی در دنیا درسی تحت عنوان هنر در مامایی دارند که از دانشجویان می‌خواهند از عنصر هنر در حرفه خود بهره ببرند.

وی افزود: این جشنواره باید به صورت فرایندی دیده شود تا محققان متعددی وارد جریان آن شوند.

خسروی مامایی را یک هنر دانست و گفت: هنرمند یک واقعیت را در کارگاه ذهن خود به تصویر می‌کشد و ماما نیز واقعیت خلقت را بروز می‌دهد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی تصریح کرد: اکنون تصویر مردم از فرزندآوری خراب شده است؛ این تصویر غلط که ساخته خود ما است، باید اصلاح شود.

وی افزود: ماما در حساس‌ترین شرایط مادر باردار، کنار اوست لذا باید ماما هنر آرام کردن یک مادر را یاد بگیرد.

خسوری تاکید کرد: باید کرامت مادر باردار حفظ شود و آنقدر به این شخص ارج نهیم که از دوران بارداری خود لذت ببرد و نسبت به آن حس خوبی داشته باشد.

وی در انتها گفت: اگر بنا باشد از این فاجعه جمعیتی عبور کنیم باید همه بخش‌ها از کودکستان گرفته تا جمعیت سالمندان فعال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار