اقلید 185 هزار تن چغندر قند تولید می کند

خدامراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلیدگفت: پیش بینی می‌شود با تحقق کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح ابلاغی شهرستان، بیش از ۱۸۵ هزار تن محصول تولید و به کارخانه‌های قند طرف قرارداد کشاورزان ارسال کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 17 May 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: خدامراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کشت چغندرقند بهاره از نیمه فروردین ماه در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود با تحقق کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح ابلاغی شهرستان، بیش از ۱۸۵ هزار تن محصول تولید و به کارخانه‌های قند طرف قرارداد کشاورزان ارسال کنند.
طرفدار با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت‌های قراردادی تصریح کرد: کشت محصول چغندرقند به طور کامل در شهرستان قراردادی بوده و کشاورزان محصول تولید شده خود را به کارخانه‌های قند اقلید، اصفهان، کوار و مرودشت ارائه می‌کنند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کشت قراردادی راه حلی مناسب برای پایداری تولید محصولات کشاورزی است و در این شیوه با تخصیص نهاده‌ها از جمله بذر، کود، مکانیزاسیون، نوار تیپ، آموزش‌های ترویجی و خرید محصول توسط کارخانه‌های طرف قرارداد، کشاورزان دغدغه‌ای برای تولید محصولات خود نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار