استاندار گیلان اظهار داشت:

اختصاص هزار و ۵۰ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهوری به گیلان

کد خبر: ۱۰۳۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹ 14 April 2022

استاندار گیلان اظهار داشت: با دریافت نقدی هزار و ۵۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری سفر رئیس‌جمهور به گیلان، بسیاری از طرح‌های عمرانی به حرکت درآمده است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در شورای برنامه ریزی گیلان، کل اعتبارات هزینه ای تخصیص یافته گیلان را در سال ۱۴۰۰، هزار ۸۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مقدار اعتبار، ۶/۹۸ درصد اعتبارات ابلاغی این بخش تخصیص یافته است.

رییس شورای برنامه ریزی گیلان همچنین مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های گیلان از محل منابع ۷ گانه‌ی آن را ۹۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این بخش منبع اعتبارات تملک استانی، ۲۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که با ۱۵ درصد رشد، بالاترین تخصیص منابع ۷ گانه‌ی اعتبارات حوزه‌ی تملک دارایی‌های گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اعتبارات جاری استان در سال ۱۴۰۱ را هزار و ۵۴ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این رقم ۸/۳ درصد از کل اعتبارات جاری کشور است که در مقایسه با سال قبل ۴/۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استاندار در ادامه با تشریح اعتبارات عمرانی گیلان از بند ۱۰ جیم بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ گفت: برای این بخش از اعتبارات، ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که نسبت به لایحه‌ی بودجه‌ی امسال بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

دکتراسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورت پیگیری مجدانه‌ی مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات طرح‌های ملی و بودجه‌های متمرکز ملی تاکید کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تحقق عینی پیگیری‌ها در این بخش انکار ناپذیر است. 

استاندار گیلان همچنین خطاب به برخی از دست اندرکاران شهرستانی حوزه‌ی پیگیری و جذب اعتبارات عمرانی استان گفت: هرگونه بی دقتی یا اظهار نظر غیرکارشناسانه در خصوص اختصاص، تخصیص یا تصویب اعتبارات حوزه‌ی توسعه و عمران استان می‌تواند شبهاتی را در اذهان عمومی ایجاد کند که به اعتماد عمومی آسیب وارد کند.

شراره کاووسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در گزارشی با اشاره به روند تخصیص اعتبارات هزینه ایی و عمرانی سال ۱۴۰۰، شرایط تخصیص سال گذشته را با توجه به محدودیت‌های مالی دولت رضایتبخش عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود در سال جدید که دولت شرایط بهتری برای اختصاص منابع اعتباری دارد، بتوان حداکثر اعتبارات پیش بینی شده و ابلاغی را جذب کرده و روند توسعه استان را سرعت بخشد.

در ادامه‌ی این نشست احمد دنیامالی، نماینده‌ی بندر انزلی، سید علی آقازاده از نمایندگان رشت و رسول فرخی نماینده‌ی لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی بر لحاظ ظرفیت‌های مربوط به آمایش سرزمینی در روند تخصیص اعتبارت، تلاش برای جذب اعتبارات نقدی دولت و پرهیز از پذیرش اسناد خزانه، ارایه‌ی اطلاعات دقیق دستگاه‌ها به نمایندگان مجلس برای تسهیل در روند پیگیری‌ها در سطوح ملی و لزوم تشکیل کارگروه نظارت بر اجرا در حوزه‌ی تخصیص بودجه‌های شهرستانی ارایه کردند

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار