"اشتغال" و "سرمایه گذاری" می‌تواند در خدمت "محیط زیست" باشد/ آلودگی زیست محیطی میبد و اردکان را نباید صرفا گردن صنایع انداخت/ آلودگی منطقه، آلودگی بی‌مسئولیتی و بی‌سوادی است، نه صنعتی!

کد خبر: ۱۰۳۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 03 March 2022

طی سال‌های گذشته با افزایش آلودگی هوای شهرستان‌های میبد و اردکان، عده‌ای هرگونه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی حتی صنایع‌های تک، دانش بنیان، پاک و کم آبخواه در این منطقه را برنتابیده و با برخوردهای رادیکالی که ریشه در عدم آگاهی آنان دارد، فرار سرمایه و سرمایه گذار را برای این خطه به ارمغان آورده‌اند!
اگر امروز شهرستان‌های اردکان و میبد نسبت به سایر شهرستان‌های استان توسعه همه جانبه مضاعفی را تجربه کرده و بستر انتفاع یا قدرت و نزاع بسیاری از مسئولین را فراهم آورده‌اند، بی شک ریشه در تعامل با بسیاری از صنایع و معادنی دارد که دل در گروی آبادی و آبادانی این منطقه داشته‌اند.
نکته حائز اهمیت، قطعا حفظ و صیانت از محیط زیست این شهرستان‌هاست اما این نگاه نباید مانع از توسعه کارآفرینی و توسعه صنایع پاک، های تک و دانش بنیان در این مناطق شود. از طرفی نیز نمی‌توان سرمایه‌گذاری‌های چندهزار میلیاردی در این شهرستان را با بیل و کلنگ و لودر با خاک یکسان کرد؛ بی شک راهکارهای کارشناسی و علمی در بهبود وضعیت صنایع آلاینده و نجات محیط زیست نیز بسیار است که اگر نماینده مردم میبد در مجلس بگذارد، همه موارد گفته شده را بررسی و مطالعه کرده و مانع کارآفرینی یا همراهی صنایع در بهبود وضعیت نشود، در این منطقه قابل اجراست!

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار