بهره برداری از یک اقامتگاه سنتی در یزد

یک واحد اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی یزد به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 13 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: اقامتگاه سنتی دربار یزد در مجاورت آب‌ انبار رستم گیو با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان، افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

محمد میرشمسی افزود: این اقامتگاه سنتی در عمارتی سنتی متعلق به اواخر دوره قاجار به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شده که ۴۰ میلیارد ریال آن تسهیلات پرداخت شده از منابع بخش رونق تولید و جهش تولید بوده است.


وی ادامه داد: این اقامتگاه سنتی (هتل بوتیک)، دارای ۲۰ اتاق، ۶۰ تخت و متشکل از فضا‌های اقامتی، رستوران و … است که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر فراهم می‌شود.


میرشمسی با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالان بخش گردشگری عامل رونق، تحرک و اشتغال‌زایی این بخش می‌شود، گفت: بر این اساس می‌توان نسبت به اجرای طرح‌های در دست احداث یا مرمت و بازسازی و پیگیری روند طرح‌ها با تمام توان اقدام کرد.


معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تأکید کرد که در نتیجه با وجود شرایط خاص اقتصادی، ناشی از شیوع و تداوم بیماری کرونا، طرح‌های شاخص در مسیر‌های گردشگری شهر یزد آماده بهره‌برداری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار