معدوم سازی 14 تن فرآورده دامی در آباده

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده از کشف ومعدوم سازی بیش از ۱۴ هزارکیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی در آباده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 02 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: علیرضا فرخی سه شنبه در همین زمینه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدهای به عمل آمده به منظور پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی مصرف کنندگان فرآورده‌های دامی توسط کارشناسان این اداره، بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در آباده کشف و معدوم شد.

وی افزود: طی شش ماه سال جاری بازرسان فرآورده‌های خام دامی این اداره سه هزار و ۶۰۲ مورد بازدید از مراکز فرآورده خام دامی، رستوران‌ها و غذا خوری ها داشته که دراین بازدید از این مراکز ۱۴ هزار و ۴۱۹ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از مراکز عرضه ضبط و معدوم وازچرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی آباده با بیان اینکه در همین رابطه ۳۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارسال شده، اعلام کرد: تعداد ۵۸ مورد اخطار کتبی، اخذ تعهد محضری و یک مورد پلمپ مغازه انجام شده است.

فرخی همچنین از نظارت این اداره بر کشتار ۱۱۲۴ رأس دام سنگین و ۱۲ هزار و ۲۷۹ رأس دام سبک در کشتارگاه‌های دام آباده خبر داد و گفت: مقدار ۳۰۱۰ کیلو گرم گوشت به علت غیر قابل مصرف بودن در کشتارگاه ضبط و معدوم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار