رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشکده بهداشت اراک، طرح(proposal) پیشنهادی پژوهش آلودگی هوای این شهر را تهیه کرده است و شاخص‌های لازم در حوزه مستندسازی علل آلایندگی و تاثیرات آن به خوبی در طرح مذکور مطرح شده است.
کد خبر: ۹۹۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 26 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: دانشکده بهداشت اراک با هدف بررسی منشا و علل آلایندگی هوای اراک و ارایه راهکارهای سازنده در راستای کنترل آن، این طرح را اجرا می کند که ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی یادآورشد: تامین اعتبار این طرح تحقیقاتی با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از محل منابع مالی داخلی این دانشگاه امسال در اولویت کاری است.
وی تاکید کرد: مستندات موجود به هیچ وجه تاییدی بر رابطه آلایندگی هوای اراک و آثار آن بر بروز انواع سرطان‌ها و بیماری‌ها دیگر نیست و نیاز است که موارد مذکور با سویه علمی در قالب طرح پژوهشی کاویده شوند.
دکتر جمالیان ادامه داد: بدون شناخت اصولی و علمی منابع آلایندگی، ترکیبات مضر هوا و شرایط و چگونگی انتشار و ماندگاری در هوای اراک نمی‌توان راهکار موثر و درستی برای مهار و بهبود شرایط کنونی داشت و هرتصمیم در این حوزه اگر مبتنی بر مستندات علمی و پژوهشی نباشد مقطعی است و نمی‌تواند به صورت ریشه‌ای مشکلات را برطرف کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اجرای این طرح و عملیاتی شدن آن نقش هر آلاینده مشخص و می توان راهکاری مناسب برای آن اندیشید، اما به ثمر نشستن آن که به نفع مردم خواهد بود نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه های مرتبط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار