استاندار مرکزی گفت: موارد مطرح شده در مورد ساماندهی طرح‌های اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی باید در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و ظرف مدت سه هفته آینده تصمیم‌های نهایی اتخاذ شود.
کد خبر: ۹۹۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 16 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در نشست بررسی درخواست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح‌های اقتصادی، افزود: اداره کل اوقاف استان از ظرفیت های مهمی برخوردار است که بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای توسعه همه جانبه استان همت جمعی تمامی نهادها را میطلبد.
وی یادآورشد: وقف از باسابقه‏‌ترین میراث‌ ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلامی است که بهره‌گیری صحیح از این ظرفیت می‌تواند بستری در تحقق اهداف توسعه پایدار باشد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: برای حل چالش‌های اقتصادی به راهکارهای عملی نیاز است و یکی از مهم‌ترین آن با توجه به حجم عظیم منابع این بخش، وقف است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی اظهار داشت:پنج‌هزار موقوفه با کاربری‌های مختلف در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی برای استفاده‌های اقتصادی از این ظرفیت‌ها گام بلندی در راستای توسعه و ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: نهاد وقف به‌عنوان بخش سوم اقتصاد غیردولتی از محرک‌های اصلی بالندگی اقتصادی و اجتماعی جوامع اسلامی به شمار می‌رود و باید با هماهنگی‌ برون دستگاهی از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
آقازاده، یکی از بهترین راهکارهای فرهنگ‌سازی در مورد وقف را اعلام و تبیین مصارف وقف به مردم دانست و گفت: وقتی که مردم به خوبی بدانند وجوه جمع آوری شده از موقوفات صرف چه اموری می‌شود، علاوه بر ادای حقوق اوقاف به سمت وقفیات جدید نیز گام برخواهند داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم گفت: در گذشته بیشتر جنبه‌ی تجاری و مسکونی مد نظر قرار می‌گرفت اما، اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات اقدامات موثری در استان افتاده است.
حجت‌الاسلام عبدالله واحدی افزود: با توجه به ظرفیت‌های عطیم موقوفات در استان مرکزی، نیازهای شهرستان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و از موقوفات بر اساس رفع نیازها استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی علاوه بر مشارکت در طرح ملی مسکن، ۱۵ طرح بزرگ مسکونی را در دست ساخت دارد که به زودی بهره‌برداری و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار