رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی گفت: با افزایش مراکز و انواع خدمات درمانی ارائه شده، مراجعه به استان های دیگر برای درمان، کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۹۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 15 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر روح‌الله سهرابی افزود: با افزایش مراکز درمانی بخش خصوصی در استان و تنوع خدمت رسانی توسط این مراکز، مراجعات بیماران به خارج از اراک و استان کاهش داشته است که این یک موفقیت برای استان محسوب می شود.
وی یادآورشد: برخی امکانات درمانی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد، از جمله امکاناتی است که به مجموعه درمان استان کمک می کند اما نهفته است و عموم مردم اطلاع چندانی از وجود آن ندارند.
وی مراجعه به استان های دیگر برای درمان نازایی را مثال زد و گفت: تا سه سال پیش تمامی موارد نازایی استان مرکزی به استان اصفهان مراجعه می کردند چراکه امکان درمان در استان وجود نداشت، که خوشبختانه با ایجاد مراکزی چون مرکز درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی و بیمارستان سینا این مشکل برطرف شد.
دکتر سهرابی ادامه داد: در حوزه اسناد پزشکی استان، مقایسه اسناد فعلی با اسناد حدود یک دهه پیش نشان می دهد که در این دو بازه زمانی فرق زیادی بین پذیرش در مراکز درمانی استان رخ نداده است و این در حالی است که ۱۰ سال پیش در بخش خصوصی تنها بیمارستان قدس به صورت غیرفعال و کلینیک ایرانمهر در اراک فعالیت داشته و بعد از آن بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه، بیمارستان سینا و کلینیک دی به مجموعه مراکز درمان خصوصی استان اضافه شده‌اند، اما با افزایش مراکز درمانی، جراحی ها در این مراکز کاهش پبدا نکرده است، نکته اینجاست که تعداد بیماران افزایش نیافته بلکه با افزایش این مراکز درمانی و تنوع خدمت رسانی توسط این مراکز مراجعات به خارج از اراک و استان کاهش داشته است که این یک موفقیت برای استان محسوب می شود.
رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی گفت: این موضوع نشان می دهد که مراکزی همچون مرکز درمان جهاد دانشگاهی می توانند به ما در خدمت رسانی بهتر و بیشتر به بیماران استان و کاهش هزینه های آنها که ناشی از سفر به دیگر استان ها برای درمان بوده است، یاریگر بخش بهداشت و درمان استان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار