رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که به طمع دریافت پرداخت های ماهیانه، حساب بانکی اش را به افرادی ناشناس اجاره داد بود، با سوء استفاده از حساب بانکی اش به پلیس احضار شد و تمامی وجوه بانکی مورد استفاده از این حساب بانکی به شاکیان بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۹۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 14 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی" افزود: با مراجعه شهروندی اراکی با ارائه شکواییه قضایی در خصوص برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی اش موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی یادآورشد: شاکی در اظهارات خود اذعان داشت که برای انتقال وجه از یک درگاه جعلی اینترنت بانک استفاده و اطلاعات حساب بانکی اش مورد سرقت قرار گرفته و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز برداشت شده است.
سرهنگ آنقی افزود: در پیگیری این پرونده، حسابی که از آن برای انتقال وجه سرقت شده مورد استفاده قرار گرفته بود، شناسایی و صاحب حساب مقصد که در یکی از استان های جنوبی کشور ساکن بود، شناسایی شد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: با اخذ اظهارات صاحب این حساب، مشخص شد که او حساب بانکی اش را به طمع دریافت مبالغی به صورت ماهیانه به شخصی ناشناس اجاره داده و از این حساب بانکی برای خرید های ارزهای دیجیتال استفاده می شده است.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس قانون، تمامی مسئولیت قانونی استفاده از حساب بانکی به مالکان آن باز می گردد، اظهار داشت: با توجه به مسئولیت قانونی صاحب حساب، مبلغ سرقت شده از سوی این فرد به شاکی بازگردانده شد و مراحل رسیدگی به ابعاد دیگر این پرونده با هماهنگی مرجع قضائی همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از دو میلیارد ریال نیز به سایر شکات در استان های دیگر پرداخت کرده است.
سرهنگ آنقی افزود : هموطنان به هیچ وجه در دام این گونه کلاهبرداران گرفتار نشوند و هرگونه سوال یا مشکل خود را به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به شماره
۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار