معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می شود ۲۰ هزار دانشجو در استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کنند.
کد خبر: ۹۹۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 14 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: با توجه به تصمیم و ابلاغیه جدید وزارت بهداشت، واکسیناسیون دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است و دانشجویان با ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV و دریافت پیامکی در خصوص زمان و مکان واکسیناسیون می توانند واکسن خود را تزریق کنند.
وی یادآورشد: در استان مرکزی حدود ۲۰ هزار دانشجو باید واکسینه شوند، در امر واکسیناسیون محل سکونت در اولویت است بگونه ای که اگر دانشجویی ساکن استان مرکزی، اما مشغول به تحصیل در شهر یا استان دیگر باشد می تواند در استان مرکزی با ثبت نام واکسن خود را دریافت کند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر واکسن سینوفارم و آسترازنکا برای تزریق موجود است و پیشنهاد می شود که دانشجویان سینوفارم تزریق کنند، چراکه ممکن است کلاس های دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار شود و از آنجاکه دُز دوم سینوفارم به فاصله یک ماه تزریق می شود، در این شرایط گزینه بهتری است، ولی دُز دوم آسترازنکا باید سه ماه پس از دریافت دُز اول تزریق شود و بدلیل این فاصله و خلاء بین دو دُز پیشنهاد می شود سینوفارم که فاصله بین دو دُز آن یک ماه است دریافت شود.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: تامین واکسن در استان بستگی به واردات محموله های واکسن دارد به طوری که اگر مداوم واکسن وارد کشور شود و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد، قطعا دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز مشکلی در تزریق واکسن ندارد، البته شاید در حال حاضر در حد یک یا دو روز یک نوع واکسن در استان نباشد، اما به سرعت تامین می شود و دریافت دُز دوم با وقفه خاصی روبرو نمی شود.
وی افزود: واکسن اسپوتنیک در استان برای اعضای ستاد انتخابات تزریق شد که دُز دوم آن وارد کشور نشد، اما با توجه به مکاتبه اخیر وزارت بهداشت مقرر شد که برای دُز دوم آن، واکسن آسترازنکا تزریق شود.
دکتر علیمحمدی گفت: طبق اعلام و تایید کمیته علمی واکسیناسیون کشور تزریق آسترازنکا به عنوان دُز دوم اسپوتنیک مشکلی ندارد، اما اگر فردی به دنبال این شکل از تزریق واکسن نباشد می تواند از واکسن دیگری به عنوان دُز اول و دوم استفاده کند، برای مثال اگر سینوفارم را انتخاب کرد می تواند حدود یک ماه دیگر دُز اول و دو ماه دیگر دُز دوم را دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار