مدیر کل حفظ نباتات در استان مرکزی گفت:تمام مزارع در شهرستان با تشکیل ۹۷ اکیپ شبکه مراقبت و پیش آگاهی مورد بازدید قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 12 September 2021

 به گزارش تابناک مرکزی، قدمی افزود: با تشکیل ۹۷ اکیپ شبکه مراقبت و پیش آگاهی تمام مزارع در شهرستان مورد بازدید قرار گرفت و ۱۴۰ هزار هکتار مبارزه با سن مادر و پوره در دو مرحله انجام شد.

وی یادآورشد:دربعضی از شهرستان های استان که با آلودگی ملخ های بومی مواجه بودیم حدود ۱۵۲۳ هکتار مبارزه با این آفت در زرندیه، ساوه، محلات و دلیجان صورت گرفت.
قدمی افزود: در ادامه پایش ها نظارت و کنترل عوامل خسارت زای گندم و جو را شاهد بودیم و حدود ۴۰ هزار هکتار مبارزه با علف هرز و حدود ۱۵ هزار هکتار مبارزه با آفات گندم در دستور کار کارشناسان قرار گرفت .
وی ادامه داد: در بخش دیگری از حفظ نباتات ، ردیابی و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی شامل دو بخش داخلی و خارجی را شاهد بودیم.
وی گفت: در بخش قرنطینه داخلی ما عوامل را ردیابی و کنترل میکنیم که در برخی از استان های کشور دارا هستیم .
وی اظهارداشت:در بخش قرنطینه خارجی کارشناسان حفظ نباتات استان و شهرستان آفات و بیماری ها را ردیابی و کنترل میکنند که از طرف سازمان حفظ نباتات به عنوان عوامل قرنطینه خارجی محسوب میشوند و در داخل کشور یا موجود نیستند یا به صورت محدود در برخی استانها موجود هستند که در سال جاری و تا این تاریخ حدود ۴۰ هزار هکتار از این محصولات شامل درختان میوه سردسیری مثل سیب، به و گلابی و هسته دارها درختان میوه نیمه گرمسیری مانند زیتون میشود.
مدیر کل حفظ نباتات در استان مرکزی افزود: همکاران ما در شهرستان در بخش دیگری وظیفه نظارت بر کار فروشندگان را دارند که اعضای آن از کارشناسان حفظ نباتات شهرستان و استان ، پلیس اماکن، نماینده تعزیرات سازمان نظام مهندسی هستند که وظیفه نظارت بر فروشگاه های سموم را دارا هستندکه در این مسبله اگر موردی مشاهده شود منجر به صدور اخطار و لغو پروانه می شود .
وی گفت: در بخش دیگری نظارت بر کنترل سایر محصولات زراعی و باغی و گلخانه ای را انجام می دهند و کارشناسان در این زمینه توصیه های فنی را ارائه میدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار