رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی شهرستان ساوه از آغاز مرمت تکیه خلیل جهان‌بیگ با مشارکت خیرین شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 11 September 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، رضا ایاز افزود: برای کار مرمت این بنای تاریخی حدود ۳۰۰میلیون ریال هزینه خواهد شد که مصالح مورد نیاز و با نظارت و کارشناسی آن به عهده اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوه است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه یادآور شد : این عملیات مرمتی شامل: پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها، مرمت ستونها، آجر فرش کف و تعویض آجرهای فرسوده و آسیب دیده، پاکسازی و بندکشی آجرهای نما، تخلیه و بندکشی مجدد و مرمت آنها است.
ایاز گفت: عملیات اجرایی مرمت با مساعدت خیرین و همت هیات امنا و همکاری اداره شهرستان ساوه از فردا آغاز می شود.
او افزود: تکیه خلیل جهان بیک از بناهای مربوط به دوره قاجاری در محله‌ای به همین نام در ساوه واقع است این بنای تاریخی به شماره ۳۱۲۶۹ در تاریخ ۹۴/۴/۱۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه اضافه کرد: این بنا بخشی از راه دسترسی درون محله است که در دوران قاجار به واسطه چهار ستون با پوششهای گنبدی مسقف شده است.
او ادامه داد: این بنای تاریخی هم اکنون نیز در ایام محرم و دهه عاشورا و ماه صفر به عنوان تکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین نام (تکیه خلیل جهان بیک) معروف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار