رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای شهرهای اراک و ساوه برای نهمین روز متوالی روز شنبه ناسالم است و غلظت آلاینده‌ها در این مناطق فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی است.
کد خبر: ۹۹۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 11 September 2021

 

به گزارش تابنا مرکزی " علیرضا محرابیان" افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک شبانه‌روز اخیر به عدد ۱۵۶ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بوده است.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک نیز در ساعت ۹ صبح امروز ( شنبه) به ۱۶۴ رسید که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.
محرابیان افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در این ساعت به ۱۱۹ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.
وی اظهار داشت: آلاینده مسئول در هوای شهرهای اراک و ساوه، ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون و منشا آن گردو غبار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: کیفیت هوای اراک در هفته گذشته یک روز به وضعیت بحرانی قهوه‌ای رسید و نیاز است که برای مهار روند آلوده هوا در استان مرکزی در سطح ملی چاره اندیشی شود.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده و در این مدت به‌عنوان آلوده‌ترین شهر ایران شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار