رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم به خصوص گروه های سنی پرخطر و پر ریسک خواست حتی الامکان از منزل خارج نشوند.
کد خبر: ۹۹۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 11 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی و بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۴۰۰/۶/۲۰ برابر با عدد ۱۵۶ و کیفیت هوا ناسالم برای تمام گروه ها بوده است.
وی یادآورشد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۹ صبح امروز برای مرکز استان ۱۶۴ یعنی ناسالم برای تمام گروه ها بوده که به همین دلیل از تمام شهروندان می خواهیم تا به خاطر حفظ سلامتی خود از منزل خارج نشوند.
وی تاکید کرد: عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.
دکتر جمالیان ادامه داد: خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.
وی یادآور شد: در شرایط ناسالم هوا تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین اضافه کرد: به‌ طور کلی برای اینکه بتوان گفت هر فرد به چه میزان می‌تواند در این هوا رفت‌و‌آمد کند، بستگی به عواملی از‌ جمله سن، میزان فعالیت، شدت آلودگی، محلی که در آن قرار دارد، سابقه بیماری به‌ خصوص بیماری قلبی و ریوی دارد، اما به‌طور کلی افرادی که شرایط جسمانی مناسبی دارند و از ماسک‌های فیلتردار استفاده می‌کنند بهتر است بیشترین زمانی که در این هوا قرار می‌گیرند بین یک تا دو ساعت باشد چرا‌که جایز نیست در این هوا بیشتر از این ساعت حضور پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار