استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه روند کاهشی در هفته گذشته آغاز شده و امید می رود این روند تا پشت سر گذاشتن پیک پنجم ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 11 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده افزود: اخبار و گزارشات امروز حاکی از آن است که تقریبا در ۱۲ شهرستان استان در هفته گذشته شاهد روند کاهشی در شاخص های ابتلا، بستری و سرپایی بودیم.
وی یادآورشد: این روند کاهشی قطعا جای قدردانی از همکاری مردم، صنوف و دانشگاه علوم پزشکی دارد، البته یکی از دلایل این روند کاهشی واکسیناسیون است، استان شرایط بسیاری خوبی در تزریق دارد و این واکسن زدن می تواند از آسیب های بیماری بکاهد، اما متاسفانه در کشور شاهد برخی صحبت های منفی درخصوص واکسن مواجه هستیم در حالی که باید با این قبیل اظهار نظرها برخورد شود.
وی با بیان اینکه در بحث فوتی شاهد افزایش بودیم که این امر به دلیل افزایش شمار موارد بستری در هفته گذشته بود،تاکید کرد :به احتمال قوی دانشگاه ها از نیمه مهرماه باز می شوند، تهمیدات لازم اعم از واکسیناسیون دانشجویان و اساتید اندیشیده شده است، اما در بحث بازگشایی مدارس، هفته آینده بر مبنای مصوبات ستاد ملی، تصمیم گیری در استان انجام می شود، البته هنوز ۱۰ درصد فرهنگیان برای تزریق واکسن مراجعه نداشته اند و تا هفته آتی آموزش و پرورش موظف است که این ۱۰ درصد را واکسینه کند تا به تدریج شاهد بازگشایی مدارس در استان باشیم.
استاندار مرکزی گفت: اداره کل ورزش و جوانان به دلیل فعال نبودن باشگاه های ورزشی تحت فشار است، اما این صنف در گروه شغلی دو قرار دارند و عملا اختیار فعالیت آنها در دست استان نیست، البته آنچه در اختیار استان است انجام می گیرد و اگر پیشنهادی معقول از سوی باشگاه داران ارائه شود بررسی و در صورت امکان عملیاتی می شود.
آقازاده یادآورشد: رستوران ها با رعایت پروتکل ها فعال خواهند شد، افرادی که در سن دریافت واکسن هستند پس از تزریق مشمول لغو دورکاری می شوند و اگر در محل کار حاضر نشوند، غیبت محسوب می شود.
وی گفت:عملا با لغو دورکاری به صورت کامل همه کارکنان ادارات در محل کار حاضر خواهند شد، بانک ها نیز از فردا از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۴ فعال خواهند بود و البته برخی بانک های پر مراجعه مانند بانک رفاه دوشیفته خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار