معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایط جنگی به سر می بریم، اما متاسفانه گویا هنوز برخی مردم و مسئولین شرایط را باور ندارند.
کد خبر: ۹۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 08 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی افزود: رفتار فوق پیشرفته این بیماری باعث شده است که احساس کنیم در یک جنگ واقعی به سر می بریم و متاسفانه هنوز مردم و سیاستمداران کشور و دنیا این خطر را درک نکرده اند.
وی یادآورشد: متاسفانه همچنان برخی شرایط را به عنوان شرایط جنگی در نظر نمی گیرند و همین مسئله باعث شده است که اطلاعاتی که در خصوص واکسیناسیون منتشر می شود قابل اعتماد نباشد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر در قله پیک پنجم کرونا هستیم و از هفته گذشته تقریباً به مرحله ثابت بیماری رسیده ایم و به نظر می‌رسد که به سمت روند کاهشی بیماری حرکت می کنیم.
دکتر صادقی ادامه داد: روند کاهشی را از هفته گذشته در شهرستان های استان تجربه کرده ایم و در مرکز استان شرایط مساعدی تا اواخر هفته گذشته نداشتیم، اما آمار و ارقام نشان می دهد که به روند کاهشی نزدیک می شویم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بحث بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، تمام ظرفیت های درمانی تکمیل است و به میزان ترخیص در بیمارستان ها، بیمار جدید بستری و جایگزین می شود و با توجه به شرایط موجود در پیک پنجم و شدت بیماری و بیماران، ناچار شدیم از ظرفیت بیمارستان ولیعصر که در واقع سانتر و مرکز ترومای استان است، استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تاب آوری سیستم درمان استان بین ۶ تا ۸ هفته است، یادآور شد: پیک پنجم نشان داد که استان روزانه برای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ مراجعه کننده سرپایی در سطح دو و سه (بیمارستانی) ظرفیت و پتانسیل دارد و اگر این رقم افزایش یابد عملا قادر به پاسخگویی نیستیم.
وی گفت: تاب آوری سیستم درمان استان بین ۶ تا ۸ هفته است و اگر این میزان افزایش یابد قطعا سیستم از نظر نیروی انسانی و تجهیزات، فرسوده و مستهلک می شود.
وی افزود: در حوزه بستری نیز، استان روزانه ظرفیتی برابر با حدود ۱۲۰ نفر دارد که فراتر از این رقم امکان پاسخگویی وجود ندارد، بنابراین از پیک پنجم باید درس بگیریم و خود را با مدیریت مسنجم تر برای پیک بعدی آماده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار