نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا در کشور نگران کننده است.
کد خبر: ۹۹۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 03 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک برضرورت خودمراقبتی، رعایت مسئولانه بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: و مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با قدردانی از ایثار و فداکاری شبانه روزی مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها یادآورشد: پیروزی مردم در مقابل این بحران سلامت نیازمند عزم جدی و همگانی تمام افراد جامعه برای مشارکت جدی و مسوولانه در رعایت اصول بهداشتی است.
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه دارد نسبت به تهیه و تامین واکسن و شتاب‌بخشی به فرآیند واکسیناسیون عمومی اقدامات لازم را انجام دهد تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.
امام جمعه اراک با اشاره به تشکیل کابینه دولت سیزدهم اظهارداشت: دولت وظیفه دارد با واگذاری مسئولیت‌ها به مدیران شایسته، مورد اعتماد، کاردان، پاکدست و دلسوز زمینه حل مشکلات مردم و توسعه همه جانبه کشور را فراهم کند.
وی افزود: مردم از دولت انتظار دارند با تمام توان در راستای صیانت از منافع ملی، تامین امنیت و دفاع از حقوق عامه گام بردارد و خدمتگزاران واقعی را برای اداره امور انتخاب کند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افعانستان گفت: این کشور بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد و همه مردم و قبایل آن با انگیزه‌های طالبان موافق نیستند اما در هر شرایطی باید عدل، رحمت و انصاف در حق مردم افعانستان رعایت شود.
وی درباره ۲۵ محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع)(به روایتی)، اظهارداشت: امام سجاد(ع) با روشنگری و خطبه های زیاد جریان حق و باطل را برای همه روشن و چهره دشمنان اسلام و یزیدیان را فاش کرد.
وی افزود: امام سجاد(ع) با وجود محدودیت‌های زیاد از سوی حاکمان طاغوتی، به نشر و ترویج معارف الهی و معرفی اسلام ناب محمدی اقدام کرد.
وی با بیان اینکا حضرت سجاد(ع) احیاگر نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است یادآورشد: آن امام همام سرچشمه فضایل معنوی، اخلاقی و انسانی است که به‌واسطه عبادت، زهد و تقوا زین العابدین نامیده شدند.
امام جمعه اراک همچنین درگذشت سرلشگر فیروزآبادی فرمانده اسبق ستاد کل نیروهای مسلح کشور را تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار