مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اولین ورودی شهر زیرزمینی تفرش که در منزل قجری کشف شد، تبدیل به اقامتگاه بوم گردی می شود.
کد خبر: ۹۹۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ 02 September 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: اولین حفاری که منجر به کشف این شهر زیرزمینی در تفرش شد در یکی از اتاقهای خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به استقبال مالک این بنای تاریخی نسبت به ثبت ملی و تبدیل آن به اقامتگاه بوم گردی گفت: باید بخش خصوصی را برای مشارکت در این خصوص مجاب کنیم تا حمایت همه‌جانبه از این موضوع داشته باشند و تصویب طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش مشارکت بخش خصوصی است.
او با اشاره به نیاز به همت بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها برای اجرایی شدن اینگونه طرحها، ادامه داد: وجود شهر زیرزمینی تفرش این منطقه را به قطب گردشگری استان تبدیل خواهد کرد و با کشف این دستکند زیرزمینی شهر تفرش مبزبان بازدید گردشگران فراوان است و ایجاد تعداد بیشتر اقامتگاه بوم‌گردی در این منطقه ضروری به نظر می رسد.
او با تأکید بر اینکه تفرش در حوزه گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد و با حمایت بخش خصوصی می توانیم در زمینه های مختلف گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت گامی بزرگ در راستای جذب گردشگری ایجاد کنیم گفت: آینده خوبی در انتظار شهر گردشگری و سلامت تفرش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار