مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: شایعه ورشکستگی این سازمان درست نیست، اگرچه در حال حاضر هزینه های سازمان از درآمد آن پیشی گرفته است.
کد خبر: ۹۹۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 01 September 2021

 

علیرضا حسینی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی، افزود: طلب بیش از سیصد و چهل هزار میلیاردی سازمان تامین اجتماعی از دولت و شرکتهای شستا میتواند کسری سازمان را پوشش دهد.
وی یادآورشد: طی دو سال اخیر مطالبات سازمان از سوی دولت بصورت واگذاری سهام و یا تهاتر در حال انجام است.
وی افزود: مطالبات تامین اجتماعی از دولت بصورت واگذاری سهام،پتروشیمی ،پالایشگاه وقسمتی از سهام شرکت هپکو که البته انتقال سهام مربوط به حوزه مالی اقتصادی سازمان میباشد در حال وصول است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی،در پاسخ به این سوال آیا خبر لغو قانون مشاغل سخت وزیان آور صحت دارد گفت:این قانون درحال حاضر به قوت خود باقی است اما اصلاح پارمتریک قوانین ضروری است.
وی با بیان اینکه استراحت ایام بارداری از شش ماه به نه ماه افزایش پیدا کرده است افزود:
قانون بازنشستگی زنان شاغل هم در حال حاضر تغییراتی نداشته و بانوان کارگر با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه بیمه میتوانند بازنشسته شوند و درصورت داشتن کمتر از ۲۰ سال سابقه می توانند با ۵۵ سال سن بازنشسته شوند.

حسینی،شمار افراد تحت پوشش تامین در شهر اراک را ۴۳۶ هزارو ۲۴۳ نفر اعلام کرد وگفت:این آمار با ضریب پوشش
۷۳/۷۲ درصد نسبت به سال گذشته ۱/۲ درصد رشد داشته است.
وی به تشریح و تبیین اقدامات و فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته و جاری پرداخت و افزود: در راستای خدمت رسانی به ذینفعان سازمان اقدامات مهم و موثری صورت پذیرفته که می توان به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، خدمات غیر حضوری در قالب طرح۳۰۷۰ و حذف دفترچه درمان و نسخه الکترونیک اشاره کرد.
حسینی ادامه داد:با توجه به اپیدمی بیماری کرونا و نامگذاری سال جدید به نام تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، این سازمان به بخشودگی جرایم کارفرمایان در چارچوب مصوبه مجلس تا پایان تیرماه اقدام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار