رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون هیچ واکسن فایزری به استان مرکزی وارد نشده است.
کد خبر: ۹۹۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 31 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود: در یکی از شهرستان های استان متاسفانه با قیمت های بسیار بالا آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونایی "فایزر" به فروش رسیده و تزریق شده است.
وی یادآورشد: گفته شده قیمت هر دو دُز واکسنی که تزریق شده حدودا ۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است.
وی از مردم خواست، گول سودجویان و دلالان این حوزه را نخورند چراکه هنوز به طور رسمی واکسن "فایزر" وارد کشور نشده و اگر هم کسی به صورت قاچاق آورده باشد، از چرخه اصولی و بهداشتی حمل نشده است.
دکتر جمالیان گفت: اینکه روی یک جعبه آرم و نام یک برند خاصی زده و یا حک شده باشد، اصلا دلیلی برای اصل بودن و یا حتی واکسن بودن محتویات داخل آن نیست.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: در این شهرستان، متاسفانه از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوء استفاده شده و به حدود ۱۵ نفر (تاکنون شناخته شده و احتمالا این تعداد بیشتر هم خواهد شد) این واکسن تقلبی تزریق شده و کارت واکسن نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون در استان مرکزی با سرعت خوبی در حال پیگیری است و تقریبا در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می شود.
وی تاکید کرد: این عملکرد خوب با تلاش همکاران دانشگاه به خصوص معاونت بهداشت و البته همکاری سایر نهادها از جمله سپاه و هلال احمر و ... در حال انجام است و تا نهایی شدن و واکسینه شدن کل جامعه نیز ادامه خواهد داشت.
متولی سلامت استان مرکزی در پایان از مردم خواست به هیچ وجه به دلالان و شیادان این حوزه اعتماد نکنند و واکسن های خود را در زمان های اعلام شده فقط در مراکز معرفی شده و دولتی بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار