نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ، احیا فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین پیام قیام خونین امام حسین(ع) در روز عاشورا ذکر کرد.
کد خبر: ۹۸۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 19 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: انتقال ارزش‌های این فرهنگ مقدس در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی قایل بودند یادآورشد: از اهداف مهم سیدالشهدا(ع) در قیام کربلا، احیای این فریضه الهی و مبارزه با فساد، کفر و ظلم بوده است.
وی با بیان اینکه در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره جنبش‌ها و مبارزات حق‌طلبانه بوده است افزود:این مبارزات هر کدام به نوعی در تثبیت ارزش‌های اسلامی و نفی فساد و ستم‌گری موثر بوده‌اند اما در میان این جنبش‌ها، نهضت خونین سالار شهیدان حسین بن علی (ع) مانند خورشیدی می‌درخشد و به دل‌های آماده، نور و روشنایی می‌بخشد و حرارتی در دل‌های مستعد ایجاد می‌کند که هیچ‌گاه سرد و خاموش نمی‌شود.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه عاشورا یک مکتب حیات‌بخش انسانی است گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) عصاره همه حقایق الهی است و از این رو وجود مبارک ایشان تنها متعلق به‌ شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه متعلق به‌ همه انسان‌ها است.
وی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار و ولایت است ادامه داد: همه جنبه‌ های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.
وی اضافه کرد: مردم بر اساس آموزه های عاشورایی امروز می‌توانند برنامه های زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که افتخار در پی داشته باشد و با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر و بهتر آشنا شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: از واقعه عاشورا درس‌های زیادی می‌توان گرفت که از جمله آنان جلوه ‌ای بندگی خدا در کربلا است که امام حسین (ع) با شناخت از معبود وعشق به معبود عبادت و نیایش به درگاه خداوند برای خشنودی خدا کار کرد و صبر پیشه کرد و عزتمندی و آنچه که تکلیف بود را انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار