نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:عزاداری برای امام حسین (ع) کلاس اهل بیت (ع) و تجلیل از قرآن ناطق است.
کد خبر: ۹۸۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 13 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک افزود: فلسفه عاشورایی و محرم بزرگترین دانشگاه عزتمندی، انسانیت، شرف، کرامت و آزادگی است که همه باید قدردان آن باشند.
وی با بیان اینکه نهضت خمینی کبیر برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است و فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه ارزشمندی است یادآورشد: همه باید از آن پاسداری کرده و در ترویجش بکوشند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه از فضای مجازی برای ترویج و توسعه فرهنگ عاشورایی باید بیش از پیش بهره‌گیری شود گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره در پی توطئه‌چینی هستند و باید در سایه هوشمندی و بصیرت و عشق به اهل بیت (ع) نقشه‌های شوم آنان را همچون گذشته بی‌اثر کرد.
وی اضافه کرد: در هر جمعی که یاد اهل بیت (ع) باشد، ملائکه حضور دارند و باید از عزاداری سرور و سالار شهیدان بیشترین بهره‌گیری در ماه‌های محرم و صفر بشود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: واقعه تاسوعا و عاشورای حسینی حاوی پیام‌های حکیمانه، آموزنده، تاثیرگذار است و می‌طلبد که سوگواران حسینی به دور از خرافات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل آئین‌های آن را به جای آورند و دراشاعه فرهنگ عاشورایی بکوشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: نیاز است که در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان مقوله کمک به نیازمندان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این راستا تاکید ویژه داشته و باید این مهم بویژه درمساجد و پایگاه‌های بسیج مورد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم باید بیش از گذشته مورد توجه باشد و نیاز است که همگان با هوشیاری و مسئولیت‌پذیری بالا کمک دهند تا از پیک پنجم کووید ۱۹ با کمترین آسیب عبور شود.
امام جمعه اراک افزود: کادر بهداشت و درمان بسیار خسته هستند و نباید با سهل‌انگاری خستگی این قشر را مضاعف‌تر کرد و نیاز است که همگان به مسئله خودمراقبتی توجه کنند.
وی ادامه داد: وضعیت واکسیناسیون در استان مرکزی و اراک شرایط خوبی دارد و امید می‌رود که هرچه سریعتر تمامی گروه‌های سنی و مردم در مقابل این بیماری خطرناک واکسینه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار