نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است.
کد خبر: ۹۸۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 10 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) افزود:باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود.
ایشان در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه پیروی از مکتب حسینی راه سعادتمندی و عزت است یادآورشده است: فرهنگ ایثار و مقاومت سرمایه سترگی است که ملت ایران در چهاردهه حیات نظام اسلامی در سایه آن عزت و افتخار آفریده‌اند.
وی در ادامه این پیام آورده است: خمیرمایه نهضت عاشورا آمیختگی عشق، آگاهی و بصیرت، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری است و تار و پود این نهضت عظیم با سیاست علوی و فاطمی عجین شده و این واقعه عظیم را می‌توان کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی دانست، چرا که امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی‌خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی‌های مقدس باید در آیین‌های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.
این پیام می افزاید: فرهنگ عاشورا منشاء شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی به وسیله امام خمینی(ره) است و امام راحل با پشتیبانی ملت مومن ایران با این فرهنگ متعالی توانست حکومت اسلامی بر پایه موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند و صیانت از آن نیز تنها با پیروی از فرهنگ عاشورا و برپایی آین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) امکان‌پذیر است.
امام جمعه اراک در این پیام نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین عزاداری امام حسین(ع) همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: جامعه اسلامی ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به بسط فرهنگ عاشورایی دارد و در شرایط شیوع کرونا باید با برگزاری آئین‌های عزاداری در محیط‌های باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه ویژه به سلامت مردم نسبت برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) نیز اقدام شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی در ادامه این پیام تاکید کرده است: هفته اول ماه محرم به نام احیای امر به معروف و نهی از منکر و به‌منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) نامگذاری شده است و تکریم و پاسداشت رشادت‌های شهدای کربلا و زنده نگهداشتن یاد آن شهیدان، احیا امربه معروف و نهی ازمنکر در این ایام ضروری است.
وی در ادامه این پیام می افزاید: شرکت در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) همراه با پالایش دل، صفای قلب، زنده نگهداشتن مکتب است و عاشقان حسینی با شور و تعهد در حضور آیین‌های محرم، معرفت و شناخت نسبت به مبانی اصلی و اصولی زندگی از جمله ارزش ‌ها و ایثار توسعه روحیه حق طلبی و عدالت‌خواهی را نشان می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار