مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: این شرکت در سه سال گذشته به عنوان صنعت سبز معرفی شده است و تمامی گازهای خروجی از این مجموعه به صورت لحظه‌ای پالایش می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 09 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،ابراهیم ولدخانی درجمع خبرنگاران افزود: کاتالیست لازمه محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی است ،در این مجموعه کاتالیست‌های مختلفی بومی سازی شده به‌ گونه ای که کاتالیست SAC۵۱۰ هم در این واحد تولید شد.
وی با بیان اینکه صادرات ۷۰۰ میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شده است یادآورشد: بخش عمده‌ای از این میزان در چهار ماه گذشته محقق شده است.
وی مجموع صادرات شرکت پتروشیمی سازند در سال ۹۹ را حدود ۳۸۰ میلیون دلار اعلام کرد وگفت: این میزان امسال به ۷۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.
ولدخانی مجموع فروش محصولات پتروشیمی شازند در سال گذشته را حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: همچنین در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال فروش محقق شد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال مجموع فروش شرکت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد ریال در بخش‌های بیمه، مالیات، خریداری از پالایشگاه و انواع مواد غذایی از سوی این شرکت هزینه شده است گفت: مواد غذایی کارکنان از ۲۰ میلیارد به ۵۰ میلیارد تومان و هزینه حمل و نقل از حدود ۱۵ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان رسیده و همه این‌ موارد از استان مرکزی تامین شده است.
ولدخانی ادامه داد: سال گذشته برای واردات اتمر ۱۶۳ که برای تولید محصولات پلیمری شرکت کاربرد دارد، ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت می شد، در حالی‌که موفق به تولید اتمر ۱۶۳ شده ایم.
وی با بیان اینکه این شرکت سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون یورو برای داخلی سازی تجهیزات هزینه کرده است گفت: برای اولین بار اورهال بدون حضور نیروهای خارج از کشور انجام گرفت.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۳۰۰ نیروی انسانی جدید در پتروشیمی شازند جذب شده است افزود: تا پایان سال جاری ۲۰۰ نیروی جدید دیگر در شرکت جذب می‌شوند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به اقدامات دوران کرونا ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا به دنبال تلاش مجموعه، ماسک و گان تولید شد بگونه ای که امروز امکان صادرات این اقلام هم وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اکسیژن یکی از نیازهای اساسی بیماران کرونایی است اظهارداشت: این مجموعه با وجود تولید اکسیژن مورد نیاز شرکت، اکسیژن مورد نیاز استان را هم تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار