نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: شایسته سالاری در انتصابات و واگذاری مسئولیت‌ها باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 06 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود:واگذاری مسئولیت‌ها به افراد انقلابی، صالح، پاک‌دست، امانت‌دار و با انگیزه سرفصل توسعه همه جانبه کشور است که باید مورد توجه رئیس جمهوری قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه شایسته سالاری به عنوان کلید توسعه پایدار باید محور برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گیرد یادآورشد:صیانت از مرزهای فیزیکی، اقتصادی، فرهنگی و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و قانون اساسی و دفاع از حقوق محرومان هم از مسائل مهمی است که دولت آینده برای تحقق آنها باید برنامه‌ریزی کند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه جان، مال و ناموس ملت به دست مسئولان امانت است افزود: کوچکترین تخطی یک کارمند و یا مدیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را زیر سوال می برد، بنابراین در واگذاری مسئولیت‌ها به افراد شایسته و توانمند باید دقت شود.
وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در آئین تنفیذ رئیس جمهوری حجت را بر همگان تمام کرد ادامه داد: توصیه‌های معظم‌له باید سرلوحه مسئولان دولت سیزدهم قرار داشته باشد.
امام جمعه اراک گفت: اگر چه رئیس جمهوری وظیفه دارد در اسرع وقت نسبت به معرفی اعضای کابینه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی اقدام کند اما مسئولان کنونی نیز وظیفه دارند تا لحظه آخر به مسئولیت خود عمل کنند و در حل مشکلات مردم کوتاهی نکنند.
وی با اشاره به آغاز کار شوراهای اسلامی دوره ششم اظهارداشت: حرکت در مسیر تحقق اهداف آرمان‌های انقلاب اسلامی باید در تمامی نهادهای اجرایی برای آحاد مردم مشهود باشد.
وی افزود: وحدت و یکپارچگی ملی عامل اصلی خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است چراکه تا زمانی که پیروی از مقام معظم رهبری و پاسداری از خون مقدس شهدا در بین آحاد مردم وجود داشته باشد هیچ گزندی به انقلاب اسلامی نمی‌رسد.
نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا یادآورشد: هر جلوه از واقعه عاشورا کلاس درس بزرگ تربیتی است و باید با راهبری درست آیین های سوگ این ایام بستر انتقال مفاهیم ناب و ارزش‏های انسانی و اسلامی را به اقشار مختلف مردم بیشتر فراهم کرد.
وی ادامه داد: عزاداران و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید با بینش و بصیرت در این ایام عزاداری کنند و از موارد شبهه ناک و خرافی در آیین ها که آب به آسیاب دشمن می ریزد، بپرهیزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار