مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به منظور تامین نقدینگی کشاورزان خرده مالک تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 04 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،امیریان افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از ابتدای امسال تاپایان تیر ماه، بیش از۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل خط اعتباری مکانیز اسیون سال۱۴۰۰ و منابع داخلی بانک، به متقاضیان پرداخت کرده است. امیریان یادآورشد:در پی افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی به دلیل نوسانات قیمت ارز و با پیگیری‌های مقام عالی وزارت برای کشاورزان خرده مالک کشاورز کارت صادر می‌شود.
مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کشاورزان هم استانی درخواست کرد برای دریافت کشاورز کارت به سامانه سیتا مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.
او ادامه داد: برای کشت محصولات استراتژیک، به ازای هر هکتار مزرعه اعم از گندم، جو، دانه روغنی کلزا، ۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به کشاورزان اعطاء می‌شود و این تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان یعنی بین ۱ تا ۱۰ هکتار و حداکثر بیست میلیون تومان به کشاورزان خرده مالک پرداخت می‌شود.
امیریان، زمان بازپرداخت این تسهیلات را در موقع برداشت محصول در سال آینده اعلام کرد و گفت: بانک کشاورزی استان آمادگی لازم برای اعطای این تسهیلات را به کشاورزان دارد.
او در خصوص دغدغه کشاورزان و بدهی به بانک کشاورزی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی کشاورزان به بانک در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نشده و این کارت صرفا برای خرید نهاده‌های کشاورزی اعم از کود، سم و بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار