رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: یک جوان ۲۴ ساله ای که بیماری زمینه ای داشت و واجد شرایط دریافت واکسن بود ولی آن را تزریق نکرد، به علت ابتلاء به کرونا، جان باخت.
کد خبر: ۹۸۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 02 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر اردلان زیلابی افزود: متاسفانه موج جدید کرونا به شهرستان تفرش نیز رسیده که دلایل متعددی در پیدایش آن وجود دارد که حضور مهمان های تهرانی از دلایل اصلی آن می باشد که با وجود قوانین و محدودیت ها، به دلیل کوهستانی بودن شهرستان به این منطقه سرازیر شدند.
وی به افزایش ۷۰ درصدی بیماران سرپایی نسبت به پیک های قبلی اشاره کرد و گفت: به صور متوسط از هر ۵۰ تا ۴۰ تست انجام شده در سطح شهرستان، ۱۰۸ نفر مثبت اعلام می شوند و متاسفانه تعداد موارد بستری نیز ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون گروه هدف، متولدین ۱۳۴۵ سال به قبل می باشد و طبق ابلاغیه صورت گرفته واکسیناسیون همکاران آموزش و پرورش از امروز آغاز شده و طی ۳ روز آینده به اتمام خواهد رسید و واکسیناسیون افراد دیابتی و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی نیز در طی هفته جاری انجام خواهد شد.
دکتر زیلابی یادآورشد: از ابتدای شروع روند واکسیناسیون تاکنون حدود ۲۵ درصد مردم شهرستان، دُز اول(۸۰۰۰دُز) و ۱۰ درصد آن ها هر دو دُز (حدود ۳۰۰۰) را دریافت کرده اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهرستان، گفت: با وجود توصیه ها و محدودیت های موجود، شاهد برگزاری مراسم ها و برگزاری تجمعات می باشیم که علیرغم میل باطنی ۵ نفر به دلیل سرپیچی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی به دادگاه های قضایی ارجاع شدند.
وی افزود: به منظور آگاه سازی مردم از شرایط موجود و وضعیت حساس و شکننده این شهرستان، با همکاری و هماهنگی عوامل مختلف و دستگاه های اجرایی، مانوری در سطح شهرستان برگزار و وضعیت حساس به مردم اعلام و گوشزد شد.
وی نوید روزهای بهتر و روشن را در صورت مراجعه به موقع و بدون ترس افراد به مراکز تجمیعی واکسیناسیون داد و خواستار رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار