معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰ درصد جمعیت استان مرکزی، واکسیناسیون شده اند.
کد خبر: ۹۸۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 02 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: افراد بالای ۵۵ سال در اسرع وقت و در هر زمان که مناسب است به مراکز تجمیعی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: همچنین قرار شده، کارمندان بانک ها، فرهنگیان، بیماران دیابتی، رانندگان عمومی درون و برون شهری و اساتید حوزه و دانشگاه و خبرنگاران نیز در روزهای آتی واکسن های خود را دریافت کنند.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: موجودی واکسن ها در استان چندان تفاوتی با هم ندارند و مطمئناً واکسن های ساخت داخل نیز مانند دیگر واکسن ها کارایی لازم را در برابر این ویروس دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: به جز سه شهرستان کمیجان، فراهان و خنداب که در وضعیت نارنجی هستند، مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند که نشان دهنده شرایط بحرانی و فوق حساس کل استان دارد.
وی ادامه داد: در چند روز گذشته مراجعین به مراکز درمانی در حال افزایش است و اگر مردم با کادر بهداشتی و درمانی همراهی و همکاری نکنند، متاسفانه با توجه به میزان بالای سرعت انتقال و انتشار این ویروس در موج پنجم، ممکن است ارائه خدمات در مراکز درمانی با اختلالاتی مواجه شود.
دکتر علیمحمدی به شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر امکان خطرناک بودن برخی واکسن ها دست به دست می شود، گفت: به این شایعاتی که به هیچ وجه صحت ندارد، توجه نکنید چون اکثر کادر بهداشت و درمان که مستقیماً با این بیماری و بیماران مبتلا و مثبت سر و کار دارند، از انوع مختلف واکسن ها تزریق کرده اند و مطمئناً زدن واکسن ایمنی زایی های خوبی را دارد و در برابر کرونا ایمنی ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار