مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در سال جاری، ۲۰۸ کلاس درس در قالب ۲۴ پروژه آموزشی در این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۸۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 31 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسین محمدی افزود: در ابتدای سال۱۳۹۹، تعداد پروژه های آموزشی نیمه تمام استان مرکزی ۶۳۷ کلاس درس با زیربنای ۹۲ هزار و ۶۶۴ مترمربع بوده که با تلاش و همت صورت گرفته در سال جاری ۲۴ پروژه با ۲۰۸ کلاس و زیربنای ۳۰ هزار و ۵۰۷ متر مربع با همت خیرین و اعتبارات بخش دولتی به بهره برداری رسید و وارد چرخه آموزش شد.
وی در تشریح وضعیت پروژه های احداث شده در استان مرکزی اظهار داشت: از این تعداد پروژه احداث شده ۸ واحدآموزشی در قالب ۱۱۰ کلاس درس و زیربنای۱۸ هزار و ۸۰۸ متر مربع در حوزه تخریب و بازسازی و ۲ پروژه با ۱۴ کلاس درس و زیربنای یک هزار و ۱۰۸ متر مربع در حوزه مقاوم سازی بود که تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.
محمدی ادامه داد: علاوه بر این تعداد دو استخر در مدارس استثنایی اراک و ساوه ، به مساحت ۴۰۰ متر مربع و سه سالن ورزشی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع نیز به بهره برداری رسیده و تحویل آموزش و پرورش شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تچهیز مدارس استان مرکزی یادآور شد: در استان مرکزی در حوزه استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ، در هیچ مدرسه ای در استان مرکزی از بخاری نفتی استفاده نمی شود و جشن برچیدن بخاری های نفتی نیز پیش از این برگزار شده است.
وی افزود: به منظور ایمن سازی سیستم گرمایشی مدارس استان مرکزی، تعداد ۱۴۵ بخاری هرمتیک نیز خریداری و ۳۱ مدرسه با ۱۹۴ کلاس درس نیز که دارای سیستم گرمایشی غیر استاندارد بوده ، از سیستم گرمایش استاندارد بهره مند شده اند.
محمدی با اشاره به برچیده شدن کامل مدار خشتی و گلی در استان مرکزی، گفت: با تلاشهای صورت گرفته تعداد مدارس کانکسی دایر از ۷۰ مدرسه با ۸۵ کلاس درس در سال تحصیلی۹۸-۹۷به ۵۱ مدرسه با ۶۲ کلاس کاهش یافته که حدود ۲۷ درصد در این موضوع این اداره کل ، شاهد رشد بوده است.
وی با تشریح وضعیت اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز گفت: در خصوص اعتبارات عمرانی ، کل اعتبارات تخصیص یافته منابع انسانی و ملی به منظور تکمیل، تجهیز و تعمیرات فضاهای آموزشی در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۴۶ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۳۹۹ تا کنون این رقم به ۶۸۶ میلیارد ریال رسیده که رشدی بالغ بر ۲۶ درصد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار