رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر میزان ابتلا و بستری ها به همین روند و سرعت باشد، به احتمال خیلی زیاد در روزهای و هفته های آینده با مشکل تخت مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۸۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 31 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در موج اول کرونا بیمارستان آیت الله خوانساری با ۱۳۴ تخت بعنوان سانتر اصلی کرونا انتخاب شده بود و کلیه بیماران بخش های کموتراپی و هموتراپی بیمارستان آیت الله خوانساری به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل گردیدند و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت الله خوانساری، در کمتر از چند روز از بیمارستان ولیعصر(عج)، امیرالمومنین(ع)، امیرکبیر و طالقانی نیز استفاده شد.
وی یادآورشد: در موج اول با لغو اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان ولیعصر(عج)، اعمال محدودیت های کرونایی، تعطیلی اصناف و کاهش موارد ترومایی و تصادفات این شرایط، امکان پذیرش فراهم شده بود.
وی تاکید کرد: در موج دوم همچنان بیمارستان آیت الله خوانساری با ۱۲۰ تخت سانتر اصلی کرونا محسوب می شد و کلیه بیماران بخش های کموتراپی و هموتراپی بیمارستان آیت الله خوانساری به بیمارستان امیرکبیر منتقل شدند و بیمارستان های امیرکبیر، ولیعصر(عج)، امیرالمومنین(ع) و بیمارستان های غیرتابعه (خصوصی ها و تامین اجتماعی) نیز طی مصوبات کمیته های درمان الزام به پذیرش بیماران کووید مراجعه کننده شدند و در کمبود تخت کمک کردند.
دکتر جمالیان گفت: در موج سوم بیمارستان های امیرالمومنین (ع) و آیت الله خوانساری سانتر درمان بیماری کووید بودند.
متولی سلامت استان مرکزی ادامه داد: در موج چهارم بیمارستان امیرالمومنین (ع) با اختصاص حدود ۲۶۰ تخت برای بیماران کرونایی بعنوان سانتر اصلی انتخاب شد که مجدداً به علت کمبود تخت، بیماران به بیمارستان های امیرکبیر و آیت الله خوانساری منتقل شدند و اعمال جراحی الکتیو چشم و ENT در بیمارستان امیرکبیر لغو و بخش های بستری آن به کرونا اختصاص یافت.
وی افزود: در موج پنجم همچنان بیمارستان امیرالمومنین(ع) با تمام ظرفیت بعنوان سانتر اصلی کرونا می باشد و مقرر شده است کمبود تختهای ویژه (حدود ۲۰ تخت) توسط بیمارستان آیت الله خوانساری و کمبود تخت های بخش (حدود ۳۶ تخت بزرگسال و ۱۲ تخت اطفال) توسط بیمارستان امیرکبیر جبران گردد و کلیه بیماران داخلی غیرکووید نیز به بیمارستان ولیعصر(عج) منتقل شود، اما با توجه به اینکه بیمارستان ولیعصر(عج) به دلیل افزایش موارد ترومایی و تصادفات در حال حاضر تکمیل ظرفیت و در شرایط بحران غیرکووید می باشد نگرانی از بابت کمبود تختهای بستری و به خصوص کمبود تختهای ویژه وجود دارد از این رو برای جلوگیری از این وضعیت باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، همکاری و هماهنگی بین بخشی اجازه ندهیم که این روال ادامه پیدا کند تا با اتفاقات ناخوشایند مواجه نشویم.
وی گفت: از ابتدای شروع کرونا در تمامی شهرستان های تابعه، تنها بیمارستان دانشگاهی موجود بعنوان سانتر اصلی کرونا در حال مدیریت همزمان بیماران کووید و غیر کووید بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار