مدیر باغبانی گفت: پدیده خشکسالی همواره باغات را تهدید می کند.
کد خبر: ۹۸۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 27 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،زارعی افزود: امسال با خشکسالی شدیدی روبرو هستیم بنابراین باید با اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم باغات موجود حفظ شود.
وی با بیان اینکه حفظ باغات موجود یک ضرورت است، گفت: با توجه به اینکه درختان باغات سرمایه باغداران به حساب می آید با بروز خشکسالی سرمایه باغداران در معرض خطر قرار می گیرد.
وی یکی از روشهای پیش بینی شده برای حفظ باغات را اصلاح ساختار آنها برشمرد افزود: کاشت درختان باغات و سیستم آبیاری باغات سنتی است و همین ساختار سنتی بیشترین آسیب را از خشکسالی می بیند. زارعی با اشاره به توسعه باغات دیم در استان گفت: این باغات نیز بایستی اصلاح شوند.
وی، تقویت حوضچه های آبگیر تامین کننده آب باغات، ایجاد سیستم آبیازی قطره ای ، تغذیه مناسب درختان ، مدیریت بهسازی کف باغات ، شخم مناسب ، و از بین بردن علف های هرز و احداث سایبان برای باغات را از راهکاری برای مقابله با خشکسالی اعلام کرد و افزود: با این کار می توان باغات را در سالهای بعد بهتر حفظ کرد.
زارعی اظهارداشت:یکی از کلیدی ترین راهکارهای مقابله با خشکسالی ایجاد سایبان در باغات است که مزایای فراوانی برای باغات دارد.
وی گفت: ایجاد سایبان می تواند عوامل خسارتزای باغات را کاهش دهد.
وی با تاکید بر توسعه باغات مدرن یادآورشد: با توسعه باغات مدرن می توانیم تولید را در واحد سطح بالا برده، مصرف آب را کاهش داده و تولید باغات را اقتصادی کنیم و از اثرات خشکسالی در باغات نیز بکاهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار