معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استا ن مرکزی از پایش زیست محیطی بیش از ۷۵۰ واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 25 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی " سید مهدی مصطفوی " افزود: به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب برهم زدن تعادل و حفاظت محیط زیست می شود، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با شناسایی صنایع آلاینده محیط زیست ( آب، خاک و هوا)، متناسب با نوع آلایندگی و مطابق با قوانین و مقررات جاری اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب و تخریب محیط زیست و حفظ منابع طبیعی انجام می دهد.
وی یادآورشد: قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و آیین نامه جلوگیری از آلودگی های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی، پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست را جزء وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش بینی کرده است.
مصطفوی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ واحد صنعتی و خدماتی مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفته و تعداد ۶۰ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر و تعدادی از واحدها نیز به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی محیط زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید براینکه واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری هستند و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شوند و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود ودر صورت استمرار در نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار