نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ضروری و تکلیف همگانی است.
کد خبر: ۹۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ 16 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باتوجه به شرایط کنونی کشور و بحران خشکسالی ضروری است.
وی با بیان اینکه کشور در کنار مشکلات مختلف، امروز با بحران کمبود آب و برق همراه است یادآورشد: نیاز است برای عبور از وضعیت همه کمک کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه گرمای استان مرکزی با سیستان و بلوچستان و شهرهای جنوبی قابل مقایسه نیست افزود:در همین استان به دلیل تنش آبی و خشکسالی، مردم ۱۰۰ روستا آب ندارند.
وی با بیان اینکه دولت آینده باید افزایش تولیدات برق را از راه‌های مختلف مورد توجه قرار دهد گفت: حداقل سالانه چهار هزار مگاوات برق جدید وارد مدار کند.
آیت‌الله دری‌نجف آبادی با بیان اینکه کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور جدی است افزود: اگر در زمستان و پاییز امسال هم بارندگی نباشد و آب سدها هم که روبه اتمام است، تکلیف آینده چیست؟
وی اظهار داشت: فعالیت رمزارزهای غیرمجاز در این شرایط مبنای منطقی ندارد و باید در این راستا نظارت بیشتری صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مولفه عفاف در جامعه اضافه کرد: حجاب و عفاف یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله دری‌نجف آبادی گفت: برخی رفتارهای هنجارشکنانه و برگزاری جشن آب در شرایط خشکسالی و حرکات مستهجن قابل تحمل نیست و اینها ضربه به اسلام است.
وی یادآورشد: اعمال منافی عفت، سگ بازی و حواشی باغ شهرها از دیگر موضوعاتی است که در نظام اسلامی قابل تحمل نیست و این‌گونه رفتارها باعث می‌شود تا دعا مستجاب نشود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مردم عراق و خانواده‌های داغ‌دیده در حادثه بیمارستان ناصریه گفت: این حادثه بسیار دلخراش بود و امید است علت آن هرچه سریعتر مشخص شود و جمهوری اسلامی ایران در غم مردم عراق شریک است.
وی اظهار داشت: اسلام دین محبت، کرامت، اخوت و برادری است و با رفتارهای منافقانه و خشونت آمیز هیچ وجه اشتراکی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: دهه ذی‌الحجه پر از برکت و نور و ماهی سرشار از فرصت‌های طلایی معنوی، اخلاقی و اجتماعی است و باید تا حد بالا از فرصت‌های آن بهره‌گیری شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: عید قربان بزرگترین اعیاد مسلمان است و دعای عرفه و آیین‌های این عید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی گفت :کرونا چند سال است که مردم را از انجام حج محروم کرده و نیاز بود این تکلیف الهی با رعایت پروتکل‌ها و با شمار کمتری از مردم برگزار شود.
امام جمعه اراک اضافه کرد: رمز موفقیت همه قیام برای خدا است و پیروزی واقعی از آن کسانی است که حیات، ممات، دنیا و آخرتشان و فریاد و سکوتشان برای خدا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار