رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:در زمینه جرائم حوزه فضای مجازی باید تمام پتانسیل و انرژی جوامع اطلاعاتی استان در راستای کشف جرم و شناسایی متهمین معطوف شود چرا که نباید اجازه داد، فضای مجازی قتلگاه آبروی مردم شود.
کد خبر: ۹۷۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 10 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ششمین جلسه شورای برنامه‌ ریزی دادگستری کل استان با تبریک انتصاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای به سمت ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: هم افزایی و پویایی در تمام بخشهای مختلف صف و ستاد دستگاه قضایی به منظور تحقق بند های شش گانه مدنظر مقام معظم رهبری(ادام الله ظله) در ابلاغ انتصاب ایشان ضرورت دارد.
وی ادامه داد: آیت الله رئیسی در دوران کوتاه تصدی ریاست خود بر قوه قضاییه، اقدامات و خدمات ارزشمندی را در این قوه به یادگار گذاشتند‌ که بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات حضوری هفته قوه قضاییه حکایت از رضایت معظم له از اقدامات ایشان در زمان تصدی ریاست قوه دارد.
وی یادآورشد: شاخص ترین خصیصه و ویژگی های آیت الله رئیسی، اخلاص، خلاقیت، استفاده از ظرفیتهای بیرونی و درونی دستگاه قضا و مبارزه قاطع با فساد در جامعه برای اعتلای قوه قضاییه بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهارداشت: انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای توسط مقام عظمای ولایت و رهبری و مرجعیت که از مدیران پرورش یافته دستگاه قضایی است و از هوش سازمانی بسیار بالایی برخوردار است و ایشان بسیار نکته سنج، دقیق و حساس می باشند به سمت ریاست قوه قضاییه جای بسی خوشحالی و شکر گزاری دارد.
وی ادامه داد:بی شک مخاطب موارد شش گانه دستورات مقام معظم رهبری در ابلاغ انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای، تمام مجموعه دستگاه قضایی است که باید در راستای نیل به اهداف مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام بردارند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به نیاز اقدام قاطع و برخورد قانونی سریع و محکم با جرایمی همچون تولید و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی و حمل سلاح و مهمات در استان مرکزی و با علم به اینکه بخشی از این جرایم ترانزیتی و برون استانی است ضروری است تا دادستانی با همکاری ناجا، مسیر عبور و مرور ها و جاده ها را مورد توجه جدی قرار دهند و در خصوص مشروبات الکلی لازم است مبادی تولید مورد توجه دقیق قرار گیرد وبا قاطعیت با اینگونه جرایم برخورد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در باب اهمیت اجرایی کردن سند تحول قضایی در استان اظهار داشت: ارزیابی ما از عملکرد مدیران اداری و قضایی بر مبنای سند تحول قضایی یعنی یک ارزیابی واقعی بر مبنای کارکرد، صداقت و اقدام است.
وی افزود: در اجرای برنامه سند تحول قضایی باید جدیت بیشتری اعمال شود و نقدهای موجود نباید مانع از اجرای برنامه ها و اقدامات مد نظر سند تحول قضایی شود بنابراین به همین منظور، تعامل و هم افزایی بیشتر بین مدیران قضایی و بدنه و صف استان باید بیشتر از گذشته ایجاد شود.
وی ادامه داد: در بحث اتقان آرا سعی شود، قضات موفق مورد تقدیر قرار گیرند و در مورد افراد ناموفق باید دلایل این نقصان، آسیب شناسی شود و اگر ایرادی وجود دارد که قابل رفع باشد باید برطرف شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از معاونت مالی و پشتیبانی دادگستری خواست تا توجه بیشتری به وضعیت معیشتی همکاران داشته باشد و با در نظر گرفتن منابع معینی، کمک های لازم را به همکارانی که دارای ضعف بنیه مالی هستند انجام دهد و در کنترل شرایط خاص کرونایی محل کار همکاران، اقدامات لازم در راستای ضد عفونی کردن سطوح و اماکن با جدیت بیشتری انجام شود چراکه حفظ جان سرمایه های انسانی اولویت اصلی دستگاه قضایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار