مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از کاهش ۶۷میلیون مترمکعبی آب در دو سد کمال صالح و الغدیر ساوه در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 07 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس عرت اله آمری افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (اول مهر ۱۳۹۹ لغایت ابتدای تیرماه سال جاری ) میزان بارش های استان مرکزی به۱۹۸.۶میلی متر رسیده است که این بارندگیها نسبت به میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۴۴.۵۲درصد کاهش و نسبت به میزان بارندگی مدت مشابه در دوره آماری بلند مدت ۲۶.۵۴ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: حجم ذخیره آب در دو سد بزرگ کمال صالح و الغدیر ساوه هم اکنون ۲۴۰ میلیون مترمکعب است که این رقم در زمان مشابه پارسال ۳۰۷ میلیون مترمکعب بوده است که کاهش ۶۷ میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم.
مهندس آمری تأکید کرد: از ۲۷۷ میلیون متر مکعب حجم کل مخزن سد الغدیر در حال حاضر ۱۷۱ میلیون مترمکعب آن پر است و از ۹۵ میلیون مترمکعب حجم کل مخزن سد کمال صالح، ۶۹ میلیون مترمکعب آن پر است که در سال گذشته همین زمان ذخیره سد الغدیر ۲۱۳میلیون متر مکعب و ذخیره سد کمال صالح ۹۴ میلیون مترمکعب بوده است.
وی یادآورشد: در سال آبی جاری (اول مهر۹۹لغایت ابتدای تیرماه سالجاری ۶۱درصد ظرفیت سد الغدیر پر است که نسبت به میزان آن در سال گذشته همین زمان (۷۶ درصد) کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد و سد کمال صالح نیز با ظرفیت ۷۲ درصدی در سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۹۸درصد) کاهش ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار