رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۱۵۵ جواز تاسیس صادرشده و پیش بینی اشتغال ۵۵۱۹ نفر در استان میشود.
کد خبر: ۹۷۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی ، در دیدار با نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سه ماهه نخست سالجاری با صدور این تعداد جواز تاسیس در استان مرکزی پیش بینی سرمایه گذاری۲۷۵۲۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۵۵۱۹ نفری میشود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش اشتغال جوازهای تاسیس صادره شاهد رشد ۲۷درصدی هستیم .
وی یادآورشد: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره و پیش بینی اشتغال ایجادی درخرداد ماه مربوط به شهرستان ساوه و بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره وضع موجود مربوط به شهرستانهای اراک و زرندیه می باشد .
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به رشد ۳۰۶ درصدی سرمایه گذاری در سه ماه نخست سالجاری دراستان مرکزی در خصوص وضعیت پروانه های بهره برداری نیز گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶۳ پروانه بهره برداری صادر شده که زمینه اشتغال ۹۱۰ نفر را با سرمایه گذاری ۲۱۹۱۷میلیارد ریال فراهم کرده است .
جعفری کرهرودی افزود: از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری بیشترین به ترتیب در شهرستان های اراک ، ساوه وزرندیه بوده و بیشترین میزان اشتغال در بخش صنعت در شهرستان ساوه و بیشترین سرمایه گذاری در شهرستان شازند می باشد که این افزایش سرمایه مربوط به پالایشگاه نفت شازند بوده که در ماه های پایانی سال صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: در خردادماه بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در شهرستان ساوه و در میزان طرحهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بیشترین تعداد مربوط به شهرستان اراک و بیشترین اشتغال در شهرستان ساوه بوده است.
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درسالجاری و با حضور مسئولین ارشد کشوری ۱۴ واحد صنعتی در استان مرکزی به بهره بردرای خواهد رسید که زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفررا فراهم خواهد کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار