رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی گفت: سال گذشته ۹۰ هزار و ۹۸۱ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد و ۹۳ هزار و ۹۱۶ فقره پرونده مختومه شد.
کد خبر: ۹۷۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 30 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،صمد خدابخشی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه۹۰ درصد ابلاغیه پرونده‌های شوراهای حل اختلاف این استان با هدف تکریم ارباب رجوع به شکل الکترونیکی انجام می‌شود افزود: هشت هزار و ۳۳۰ پرونده سال گذشته به صورت الکترونیکی در استان مراحل اداری را طی کردند.
وی یادآورشد: ۱۶۶ شعبه حل اختلاف در استان مرکزی وجود دارد که شامل ۱۱۸ شعبه شهری، ۴۸ شعبه روستایی با ۱۹ شعبه اجرای احکام است که در مجموع ۵۸۱ نیرو را شامل می‌شود.
وی افزود: ۱۳ هزار و ۲۵۶ پرونده سال گذشته به واحد اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان مرکزی وارد شد که ۱۶ هزار و ۶۸۱ فقره پرونده مختومه شد.
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: ۶۱ هزار و ۸۸۹ فقره پرونده سال ۹۹ به دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک وارد شد که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.
حجت الله درودگر افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها سال ۹۸ حدود ۱۹۱ روز بوده که در سال گذشته ۱۲۹ روز ثبت شده است.
وی اظهار داشت: ۹۳ درصد دادرسی در حوزه دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ۳۳۲ نشست دادرسی الکترونیکی در بخش زندان سال گذشته در اراک انجام شد.
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: ۳۹۲ هزار و ۶۷۳ فقره ابلاغ در شهرستان اراک سال گذشته انجام که ۳۵۰ هزار و ۳۸۳ فقره از این تعداد به صورت الکترونیکی ثبت شد.
درودگر افزود: مرکز مشاوره تلفنی به مناسبت هفته قوه قضاییه در استان مرکزی راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند به صورت رایگان با شماره‌های ۳۳۴۱۸۹۹۰ از ساعت ۱۲تا ۹ به صورت رایگان تماس برقرار کنند.
وی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۸۵۵ پرونده سال گذشته در اراک با صلح و سازش مختومه شد که معادل ۳۷ درصد پرونده‌های مختومه بوده است.
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: بیشترین فراوانی پرونده وارده به دادگاه‌های عمومی اراک به ترتیب شامل سرقت، مواد مخدر، ضرب و جرح، توهین، رانندگی بدون گواهینامه، تهدید، تخریب و کلاهبرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار