معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: صندوق ملی محیط زیست باید در راستای اجرای طرح‌های زیست محیطی، حمایت ویژه از واحدهای صنعتی فعال در این زمینه را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۹۷۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 29 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، «مسعود تجریشی» در حاشیه سفر به شهرستان ساوه که با هدف افتتاح چندین طرح زیست محیطی انجام شد، افزود: یکی از مشکلات کنونی که لازم است به آن توجه جدی شود، ظرفیت‌سازی لازم از سوی شرکت‌های مهندسی در حوزه محیط زیست است که تاکنون مغفول مانده است.
وی خواستار آن شد که دستگاه‌های ذیربط در پیوند با مسائل زیست محیطی حوزه صنایع به صورت جدی پای کار باشند و با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه کوشش کنند تا آسیب به محیط زیست تا حدامکان کاهش یابد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین بر ضرورت بررسی فنی پروژه‌های تصفیه فاضلاب در واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: نظارت زیست محیطی بر این بخش باید در اولویت قرار گیرد.
همچنین امروز با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی کاوه به بهره برداری رسید.
این ایستگاه سنجش آلایندگی هوا قابلیت تشخیص ذرات معلق در جو و همچنین گازهای گوگردی و مونوکسید کربن را دارد.
این ایستگاه به عنوان سومین ایستگاه سنجش آلایندگی در سطح شهرستان ساوه مستقر از امروز فعالیت خود را آغاز کرد که دستگاه و تجهیزات آن آن با کمک شرکت های دانش‌بنیان ایرانی ساخته شده است.
با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین تصفیه خانه فاضلاب کارخانه طبیعت شهرستان ساوه با ظرفیت ۴۵۰ مترمکعب در ۲۴ ساعت، افتتاح شد.
این کارخانه، با تکمیل مرحله دوم تصفیه خانه ظرفیت آن به ۸۰۰ مترمکعب خواهد رسید که گامی موثر در راستای توجه به مسائل زیست محیطی به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار