خانواده علیخانی بعد از اعلام پزشکان و تایید مرگ مغزی تنها فرزندشان، به پیوند اعضا بدن پاره تنشان برای رضای خدا و نجات جان همنوعان، رضایت دادند.
کد خبر: ۹۷۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 16 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، کارشناس واحد فراهم آوری و شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمار بانوی ۲۸ ساله ای بود که به دنبال تصادف از تاریخ ۱۸ خرداد با GCS:3(سطح هوشیاری) در بخش اورژانس زنان بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بستری شده بود.
سیده رضوان موسوی افزود: بیمار دارای SAH و ایسکمی وسیع مغزی بود و نهایتاً در تاریخ ۲۲ خرداد مرگ مغزی ایشان توسط اساتید و پزشکان تایید شد.
وی تاکید کرد: پس از اخذ رضایت از والدین ایشان که تنها دارای همین یک فرزند بودند، این بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام و در تاریخ ۲۴ خرداد تحت جراحی هاروست ارگان ها(دو کلیه، کبد و دریچه قلب) قرار گرفت و اعضای ایشان به نیازمندان به عضو پیوند شد.
وی یادآورشد: از اساتید تایید کننده، کلیه همکاران بخش اورژانس زنان که در مراقبت از کیس مرگ مغزی مشارکت داشتند، همکاران واحد آزمایشگاه به واسطه انجام کلیه آزمایشات درخواستی تیم اهدا در هر ساعت از شبانه روز، همکار واحد نوار مغز و سایر همکارانی که به هر نحو در این امر خیر مشارکت داشتند به واسطه همکاری خالصانه و همدلی صمیمانه با خانواده علیرغم بار عاطفی و تالمی که به دلیل سن پایین کیس بر ایشان تحمیل شد، قدردانی کرد.
کارشناس واحد فراهم آوری و شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این سومین پیوند اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در سالجاری در استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار