فعال سیاسی اصوالگراگفت: درصورتی که سیاست پولی مدون داشتیم اوضاع و احوال اقتصادی کشور این چنین نبود.
کد خبر: ۹۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 15 June 2021

 

واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی افزود :در گوشه و کنار کشور مردم دست در جیب خود می کنند و به نوعی دست در سبد اقتصادی خود می کنند و با چالش مواجه می شوند با این پولی که متورم شده و روز به روز بر میزان آن افزوده می شود ،چه کاری انجام داده ایم آیا این پول را در مسیر تولید قرار داده ایم یا در مسیر تولید اشتغال قرار گرفته است اگراین چنین است چرا تورم ۵۰ درصدی را تجربه می‌کنیم؟
وی یادآورشد:درصورتی که این پول در مسیر تولید بدون رانت و فرصت طلبی در اختیار تولیدکنندگان یا حمایت از سرمایه گذار قرار می‌گرفت، امروز شرایط ما به مراتب بهتر و فضای اشتغال بسیار بهتر بود.
وی ادامه داد: امیدمی رود دولت آینده فکری به حال انباشت پول و برون‌رفت از رکود و تورم کند چراکه امروز تورم مردم را آزار می‌دهد ،جامعه ای که درگیر تورم است ،مشکلات آن دو چندان می‌شود و برخی به مشکلات آن دامن می زنند.
وی افزود:آشتیان شهری عالم خیز با مردمانی باسواد ، با صلابت وبسیار باهوش و با ظرفیت است.
وی یادآورشد: آشتیان در ابتدای مسیر تفرش و فراهان قرار گرفته است و به سمت کمیجان و خنجین قرار دارد این شهرستان از قابلیت پیشرفت و توسعه بسیار زیادی برخوردارست.
واعظ آشتیانی گفت: شهر و روستاهایی که در مسیر عبور هستند همواره از لحاظ اقتصادی دارای شرایط خوبی هستند اما متاسفانه مشاهده می‌شود آشتیان در حد بسیار پایین تر از ظرفیت واقعی خود قرار دارد.
وی با بیان اینکه فراهان سرزمین طلایی است اظهارداشت: به نظر بنده این شهرستان یک سرزمین وسیع با مردمانی سخت کوش و مهربان است که می توان در هر نقطه آن موقعیت‌های بسیار خوبی را خلق کرد.
وی افزود:فرمهین هم با توجه به اینکه دو دهه از تاسیس آن به عنوان شهرستان میگذرد، این قابلیت را دارد که شرایط بسیار خوبی را داشته باشد.
واعظ آشتیانی گفت: روستا های بزرگی در حوزه فراهان هستند که قابلیت‌های خوبی دارند اما بدلیل اینکه همیشه به وضع موجود اکتفا کرده ایم قابلیت های این منطقه نادیده گرفته شده است اما می تواند بهتر از این باشد درصورتی که
سالهای متمادی به همین وضع موجود اکتفا کنیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد بنابراین باید روستاها را با هوشمندی و عقلانیت احیا کنیم.
وی با بیان اینکه خنجین مدتهاست به بخش تبدیل شده اما هیچ یک از ویژگیهای لازم در یک بخش در این محل مستقر نشده است یادآورشد:در این بخش هیچ نظام اداری منطقی فراهم نشده است و مردم خنجین از این موضوع بسیار ناراضی هستند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاری گفت:هر سرمایه گذاری در حوزه های مختلف زمانیکه میخواهد سرمایه‌گذاری کند در ابتدا توجیه اقتصادی برای آن بسیار مهم است و میزان حمایت هایی که دولت و سیستم بانکی و دیگر شبکه ها باید از او حمایت کنند را مورد ارزیابی قرار می دهد،افراد و گروه هایی که در قالب شخصیت های حقیقی و یا حقوقی به دنبال سرمایه‌گذاری می‌آیند در ابتدا به این می اندیشند که در کجا و با چه ظرفیتی و به چه میزانی سرمایه گذاری کنند،می توانند موفق باشند، امروز سرمایه گذاران ما درباره با موفقیتشان اطمینان ندارند.
واعظ آشتیانی ادامه داد:بنده بیش از ۳۰ سال در صنعت کشور و در فرآیند تولید بوده ام هنوز یک بسته حمایتی قاطع که از سرمایه گذار حمایت شده باشد را ندیده ام.
وی افزود:زمانی که در سمت معاونت وزارت صنایع بودم به وفور مشاهده کردم، سرمایه‌گذارانی که نمی دانستند تکلیف شان چگونه است از یک سو می رفتند و کارشان را آغاز می‌کردند، از سوی بانک ها آنها را سرگردان می‌کردند.
وی یادآورشد: سرمایه گذار صفرتاصد سرمایه را ندارد، با یک پشتیبانه ای جلو می‌آید و سرمایه‌گذاری می‌کند بنابراین زمانیکه این پشتوانه ها نباشد، سرمایه ای که دارد را در مسیرهای دیگری مورد استفاده قرار می دهد که مولد برای اقتصاد کشور نیست و کارآفرینی هم نمی‌شود.
واعظ آشتیانی با اشاره به ضرورت تعریف یک بسته حمایتی بعنوان یک سیاست مدون افزود: باید به تعبیر امروزی یک بسته حمایتی تعریف شود تا سرمایه گذاران تکلیف خود را بدانند.
وی اظهارداشت: نمایندگان مجلس باید این هنر را داشته باشند که در حوزه‌های خود با توجه به ظرفیتی که در مناطق وجود دارد، ظرفیت، نوع محصول و تولیدات با بسته های حمایتی سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری تشویق کنند.
وی افزود:با توجه به وجود کمیسیون های تخصصی که میشود در منطقه ایجاد کرد و شناخت ظرفیت های منطقه می توان سرمایه‌گذار را دعوت کرد،به نظر بنده ظرفیت شناسی بسیار حائز اهمیت است و نقش نمایندگان مجلس پس از تدوین بسته های حمایتی در راستای رایزنی با افراد گوناگون به منظور مجاب کردن آن ها برای حضور وسرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار