نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی به پیشرفت های قابل قبولی در همه زمینه ها به خصوص بهداشت و درمان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده است.
کد خبر: ۹۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 14 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در سالن جلسات غدیر استانداری مرکزی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: اوایل انقلاب و قبل از آن، پزشکان خارجی در کشور مشغول بودند، اما امروزه در حد اعجازآوری پیشرفت کردیم و حتی بسیاری از پزشکان حاذق را به خارج از کشور صادر می کنیم.
وی یادآورشد: راه اندازی شبکه های بهداشت در سراسر کشور و حتی دورترین نقاط و مناطق محروم از جمله اقدامات قابل تحسین انقلاب اسلامی است.
وی تاکید کرد: در روزهای بد و حساس کرونایی، اقدامات مناسبی نظیر کمک های مردمی، ورود خیرین حوزه سلامت، تامین اکسیژن مراکز درمانی، تامین و تزریق واکسن و ... انجام شده است که نشان از وحدت و یکپارچگی مسئولین و مردم در استان مرکزی است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: جوانان غیرتمند این خاک و بوم پا در رکاب اند و جانانه در میدان حضور دارند و مطمئنا این بحران را نیز تحت کنترل در خواهند آورد.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه آمار بیماری کرونا به طور نسبی کاهش یافته و تلفات پایین آمده است گفت: خدا را شاکریم که با تلاش شبانه روزی همگانی از موج های سنگین و سهمگین این بیماری عبور کرده ایم اما همچنان باید مراقب باشیم و نسبت به رفتارهای این ویروس هوشیارانه عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: زحمات این روزهای وزارت بهداشت و دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی در اراک و استان قابل تقدیر است.
وی ادامه دتد: اختصاص بیش از ۲ هزار نفر از ۳۰ هزار سهمیه استخدامی در استان نشان از توجه ویژه وزارت بهداشت به استان مرکزی برای کمبود شدید نیروی انسانی و جبران این جای خالی، است.
وی گفت: در این چند ساله به خصوص پس از شیوع این بیماری، بیمارستان ها به خوبی به امکانات پزشکی تجهیز شده اند، اما همچنان این حوزه جای کار دارد.
امام جمعه اراک یادآور شد: استان مرکزی ظرفیت مناسب و پتانسیل فعالیت دانشکده داروسازی را دارد که امیدوارم با حمایت وزیر بهداشت این امکان فراهم شود.
توجه ویژه به پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و سایر مراکز درمانی و اختصاص تخت های روان و توجه به بیماران خاص به ویژه بیماران کلیوی از دیگر مواردی بود که آیت الله دری به آنها اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تاکید کرد: ممکن است تا چند ماه آینده، شرایط کشور بعد از انتخابات تغییر کند، اما از کلیه تلاشگران در این حوزه که بسیار مهم و حساس است و مستقیما با جان مردم در ارتباط است، توقع می رود تا آخرین لحظات عمر کاری دست از تلاش نکشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار